SylabUZ

Generate PDF for this page

STRATEGIC MANAGEMENT - course description

General information
Course name STRATEGIC MANAGEMENT
Course ID 04.9-WZ-LOPD-ZSTR
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Logistics
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Katarzyna Huk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture and class - - 12
(including as e-learning)
0,8
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Celem nauczania jest nabycie zaawansowanej wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego. Poznanie istoty, zasad, modeli, metod i technik zarządzania strategicznego. Ponadto nabycie praktycznych umiejętności identyfikacji problemów i doboru odpowiednich metod do rozwiązania problemów. Poznanie procesów analizy strategicznej, planowania strategicznego i implementacji strategii; Stosowanie metod analizy strategicznej, planowania strategicznego i implementacji strategii do rozwiązania problemów zarządzania.

Prerequisites

Brak

Scope

Istota strategii, gry i zarządzania strategicznego. Szkoły i nurty zarządzania strategicznego; Poziomy i rodzaje strategii. Globalny i lokalny kontekst strategii; Proces formułowania strategii; Wizja, misja i cele strategiczne organizacji; Konkurencyjność a przewaga konkurencyjna organizacji; Metody analizy strategicznej otoczenia organizacji; Elementy strategicznej analizy sektora; Metody planowania strategicznego; Implementacja strategii; Alianse strategiczne Zarządzanie strategiczne w kontekście nurtu zasobowego, podejścia przedsiębiorczego oraz sieci międzyorganizacyjnych; Strategie kooperacji i tworzenia wartości; Modele biznesu; Gry strategiczne w warunkach oddziaływań globalizacji i dynamicznego otoczenia.

Teaching methods

Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej, ćwiczenia, praca grupowa, metoda projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie pisemne obejmuje problematykę przedmiotu. Zaliczenie może być realizowane w formie projektu, testu, kolokwium, wypowiedzi pisemnej lub zadań do rozwiązania. Zasady ustalania oceny końcowej: 0-50 % „ndst”, 51-60 % „dost”, 61-70 % „dst plus”, 71-80 % „dobry”, 81-90 % „db plus”, 91-100 % „bdb”.

Recommended reading

  1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009.
  2. Morgan M., Levitt R.E., Malek W., Skuteczne wdrażanie strategii, PWN, Warszawa 2010.
  3. Obłój K., Strategia organizacji, w poszukiwaniu stałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007.
  4. Rokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymanie przewagi strategicznej, PWE, Warszawa 2004.

 

 

Further reading

1.     Kaplan R. S., Norton D. P., Strategiczna karta wyników, PWN, Warszawa 2007.

2.     Łobejko S., Pierścionek Z. (red), Zarządzanie strategiczne w praktyce polskich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2011.

3.     Penc-Pietrzak I., Analiza strategiczna w zarządzaniu firmą. Koncepcje i zastosowania, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2003.

4.     Romanowska M., Wachowiak P. (red.), Koncepcje i narzędzia zarządzania strategicznego, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2006.

Notes


Modified by dr Paweł Szudra (last modification: 05-05-2020 14:16)