SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Analiza rynku |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-MSPLPD-AR |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Modelowanie i symulacje procesów w logistyce i w produkcji |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie kompetencji studentów oraz kształtowanie umiejętności praktycznych przygotowujących do wykorzystania wiedzy w pracy zawodowej polegającej na przeprowadzeniu kompleksowej analizy rynku i jej wykorzystania na potrzeby działalności gospodarczej.
Wiedza z zakresu stosowania narzędzi i metod statystycznych
Cele gromadzenia danych, źródła informacji, metody gromadzenia danych, zasady budowy baz danych, przetwarzanie danych i prezentacja wyników. Badanie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa – analiza udziału w rynku. Analiza grup strategicznych, analiza konkurencji, stopień koncentracji rynku. Ocena chłonności i pojemności rynku, wpływ dochodów i cen na kształtowanie się pojemności rynku. Badanie braków towarowych i popytu niezaspokojonego, analiza popytu kształtującego się. Proces segmentacji rynku. Analiza przestrzennego zróżnicowania rynku, ocena stopnia równomierności występowania zjawiska w przestrzeni.
Praca w grupach, rozwiązywanie zadań, projekt, warsztaty, case study
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przeprowadzenie analizy przedsiębiorstw z obszaru logistyki lub produkcji.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 03-06-2020 20:23)