SylabUZ
Course name | Teaching Techniques for Mathematics 2 |
Course ID | 05.2-WK-MATP-DM2-S19 |
Faculty | Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics |
Field of study | Mathematics |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 3 |
Available in specialities | Mathematics Education |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki matematyki związanej z nauczaniem w szkole podstawowej.
Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego, psychologiczno-pedagogicznego i praktycznego (w ramach przedmiotów realizowanych na III i IV semestrze studiów).
1. Matematyka jako przedmiot nauczania w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia. Kompetencje kluczowe i ich kształtowanie. (D.1.W2., D.1.U1., D.1.K1., D.1.W15, D.1.K9.)
2. Warsztat pracy nauczyciela. Wykorzystanie czasu lekcji przez ucznia i nauczyciela. (D.1.W14.)
3. Kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela. Znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnej w rozwoju zawodowym nauczyciela. (D.1.W4. )
4. Ewaluacja. Analiza oraz ocena własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej. (D.1.W14. )
5. Animowanie działań edukacyjnych i pracy nad rozwojem ucznia. Indywidualizacja nauczania. (C.W5., D.1.W6., D.1.W7., D.1.K1.)
6. Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji i uzdolnień uczniów. Dostosowywanie działań pedagogicznych do potrzeb i możliwości ucznia. Wyrównywanie szans edukacyjnych. (C.W5., D.1.W6.)
7. Kształtowanie u ucznia pozytywnego stosunku do nauki oraz motywacji do uczenia się matematyki. (D.1.W15.)
8. Rozwijanie aktywności i samodzielności poznawczej uczniów szkoły podstawowej oraz kształtowanie nawyków systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu. (D.1.W15., D.1.U7., D.1.K7. , D.1.K8.)
9. Odpowiedzialne i krytyczne wykorzystywanie mediów cyfrowych. Poszanowanie własności intelektualnej. (D.1.W9., D.1.K4.)
10. Współpraca nauczyciela z rodzicami (opiekunami prawnymi) uczniów i środowiskiem szkolnym oraz pozaszkolnym. (D.1.W4., D.1.U6., D.1.K2.)
Pogadanka, praca z książką, dyskusja, metoda problemowa, ćwiczenia.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę z przedmiotu składają się punkty otrzymane z: pisemnych referatów (9 pkt), przygotowanych materiałów do zajęć (18 pkt), obecności i aktywności na zajęciach (3 pkt). Pod uwagę brana jest również terminowość wykonywania poszczególnych zadań.
W semestrze można uzyskać maksymalnie 30 punktów, przy czym od 15 pkt - ocena dst, od 18 pkt - ocena dst plus, od 21 pkt - ocena db, od 24 pkt - ocena db plus, od 27 pkt - ocena bdb.
1. H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej.
2. D. Zaremba, Podstawy nauczania matematyki, czyli jak przybliżyć matematykę uczniom.
3. Informator o egzaminie ósmoklasisty opracowany przez Centralną Komisję Edukacyjną.
4. Programy nauczania i rozkłady materiału z matematyki w szkole podstawowej.
1. M. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi.
2. Podręczniki z matematyki do szkoły podstawowej.
3. Egzaminy ósmoklasisty.
4. Artykuły z czasopism dydaktycznych oraz Internetu.
Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-06-2020 12:18)