SylabUZ

Generate PDF for this page

Teaching Practice 1 - course description

General information
Course name Teaching Practice 1
Course ID 05.2-WK-MATP-PN1-S19
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Alina Szelecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Practical training 60 4 - - Credit with grade

Aim of the course

Gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki matematyki z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. Zapoznanie się ze specyfiką szkoły ponadpodstawowej, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy oraz prowadzonej dokumentacji.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego, psychologiczno-pedagogicznego i praktycznego (w ramach przedmiotów realizowanych na III i IV semestrze studiów).

Scope

Obserwowanie

  1. czynności podejmowanych przez nauczyciela-opiekuna w toku prowadzonych przez niego lekcji, aktywności uczniów; toku lekcji, stosowanych metod i form pracy oraz pomocy dydaktycznych,
  2. interakcji dorosły – dziecko oraz interakcji między dziećmi w toku lekcji, procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w klasie,
  3. sposobów aktywizowania i oceniania uczniów; oraz zadawania i kontrolowania pracy domowej,
  4. funkcjonowania i aktywności w czasie lekcji poszczególnych uczniów, z uwzględnieniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych,
  5. działań podejmowanych przez nauczyciela na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa.

Współdziałanie z nauczycielem-opiekunem w:

  1. planowaniu i przeprowadzaniu lekcji; organizowaniu pracy w grupach,
  2. kontrolowaniu i ocenianiu uczniów; przygotowywaniu pomocy dydaktycznych,
  3. wykorzystywaniu środków multimedialnych i technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej,
  4. podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  5. organizowaniu przestrzeni klasy; sprawowaniu nadzoru nad grupą oraz zapewnianiu bezpieczeństwa.

Pełnienie roli nauczyciela poprzez:

  1. planowanie lekcji, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych,
  2. dostosowywanie metod i form pracy do realizowanych treści oraz dynamiki grupy uczniowskiej,
  3. organizację i prowadzenie lekcji w oparciu o samodzielnie opracowywane konspekty,
  4. wykorzystywanie w toku lekcji środków multimedialnych i technologii informacyjnej,
  5. dostosowywanie sposobu komunikacji w toku lekcji do poziomu rozwoju uczniów,

Analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych:

  1. prowadzenie dokumentacji praktyki; konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką,
  2. przebiegu prowadzonych lekcji oraz realizacji zamierzonych celów w konsultacji z nauczycielem-opiekunem.

Praktyka trwa trzy tygodnie i realizowana jest we wrześniu w szkole podstawowej. Obejmuje 60 godzin praktyki dydaktycznej z matematyki.

Teaching methods

Ćwiczenia praktyczne w szkole podstawowej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę praktyki składają się:

  1. opinia wraz z oceną wystawiona przez nauczyciela-opiekuna ze szkoły (50%),
  2. prawidłowo wypełniony i poświadczony przez szkołę Dziennik Praktyk, w którym student zamieszcza szczegółowe sprawozdanie z odbytej praktyki dokumentujące wszystkie hospitowane i przeprowadzone lekcje oraz działalność dydaktyczną w trakcie praktyki (30%),
  3. terminowość przedkładania odpowiednich dokumentów związanych z realizacją praktyki oraz sposób ich przedstawienia (20%).

Recommended reading

1.       Podręczniki z matematyki do szkoły podstawowej.

2.       Programy nauczania i rozkłady materiału z matematyki do szkoły podstawowej.

 

Further reading

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 01-04-2022 23:59)