SylabUZ

Generate PDF for this page

Mathematical Workshop 2 - course description

General information
Course name Mathematical Workshop 2
Course ID 05.9-WK-MATD-PM2-S18
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 5
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Aleksandra Arkit
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Nabycie umiejętności przygotowywania własnych materiałów dydaktycznych i ich wykorzystania w nauczaniu matematyki na bazie odpowiednich nowoczesnych złożonych środków dydaktycznych (pakietów matematycznych oraz tablicy interaktywnej) na ponadpodstawowym poziomie edukacyjnym.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania metodycznego na ponadpodstawowym poziomie edukacyjnym. Podstawowa umiejętność obsługi komputera.

Scope

1. Tworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych z zakresu podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych (elementy analizy matematycznej, geometria płaska, geometria przestrzenna, statystyka i rachunek prawdopodobieństwa) (16h)

2. Przygotowywanie i realizacja scenariuszy zajęć z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych będących w wyposażeniu pracowni matematycznej (8h)

3. Przećwiczenie wszystkich funkcjonalności tablicy interaktywnej na bazie materiałów w dyspozycji pracowni matematycznej, zasobów dostępnych bezpłatnie w Internecie oraz samodzielnie przygotowanych pomocy dydaktycznych. (6h)

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne w pracowni matematycznej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne tworzenie portfolio studenta dotyczącego udziału w zajęciach. Ocenie podlega bieżące monitorowanie portfolio, jego przeglądy z elementami oceny koleżeńskiej, kompletność materiałów w odniesieniu do analizowanych zagadnień podstawy programowej w szkole podstawowej z zakresu algebry, geometrii płaskiej, geometrii przestrzennej, statystyki i rachunku prawdopodobieństwa, zawarcie refleksji wynikających z doświadczeń, organizacja i spójność materiałów.

Recommended reading

  1. Winkowska-Nowak K., Pobiega E., Skiba R.,  GeoGebra - innowacja edukacyjna - kontynuacja, Wyd. SEDNO, 2013
  2. Ostrowska M., SternaD.,  Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki, Centrum Edukacji Obywatelskiej,Warszawa, 2015 
  3. Kwiecień D., Efektywne metody nauczania matematyki dla uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, Centrum Edukacji Obywatelskiej,Warszawa, 2016

Further reading

  1. Pobiega E., Pobiega  K., Winkowska-Nowak K., (2017), Projekty edukacyjne z GeoGebrą,  Wyd. AKCES
  2. Adamaszek Z., Badowski Ł., (2016), Laboratorium w szufladzie Matematyka, PWN, 2015
  3. Wimmer P., (2011), GeoGebra - edukacyjna rewolucja, w: PCWorld, 16.12.2011 [online, dostęp dn. 15.12.2017]
  4. Brűckner Damian, (2014), Nauczanie matematyki z wykorzystaniem GeoGebry, [w:] Selected issues and trends of contemporary digital education, Aptekorz M., Bowdur E. (red.), Katowice: Komputer i Sprawy Szkoły.
  5. Pitler H., Hubbell E. R.., Kuhn M., Malenoski K., (2012), Using technology with Classroom Instruction that Works, Denver : Association for Supervision & Curriculum Development

Notes

Przedmiot oferowany też w sem. 4.


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-06-2020 12:21)