SylabUZ

Generate PDF for this page

Computer Aided Teaching of Mathematics - course description

General information
Course name Computer Aided Teaching of Mathematics
Course ID 05.9-WK-MATD-KWNM-S18
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 5
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Aleksandra Arkit
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania komputerów w  realizacji procesu dydaktycznego na lekcjach matematyki na podstawowym i ponadpodstawowym poziomie edukacyjnym.

Prerequisites

Podstawowa umiejętność obsługi komputera.

Scope

1. Przegląd i zastosowania edukacyjnych programów matematycznych w procesie dydaktycznym. (2h)

2. Przegląd i zastosowanie edukacyjnych portali matematycznych w procesie dydaktycznym. (2h)

3. Myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów matematycznych. Algorytmika w nauczaniu matematyki. (4h)

5. Elementy programowania  w scratch dla podstawowego poziomu edukacyjnego. (8h)

6. Elementy programowania w python dla ponadpodstawowego  poziomu edukacyjnego. (8h)

7. Programy wspomagające pracę nauczyciela: alternatywna - wirtualna -  komunikacja z uczniami, efektywne wykorzystanie dziennika elektronicznego, utrwalanie i sprawdzanie wiedzy uczniów, ocena jakości procesu dydaktycznego. (6h)

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne w pracowni matematycznej.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne tworzenie portfolio studenta dotyczącego udziału w zajęciach. Ocenie podlega bieżące monitorowanie portfolio, jego przeglądy z elementami oceny koleżeńskiej, kompletność materiałów w odniesieniu do analizowanych zagadnień podstawy programowej w szkole podstawowej z zakresu algebry, geometrii płaskiej, geometrii przestrzennej, statystyki i rachunku prawdopodobieństwa, zawarcie refleksji wynikających z doświadczeń, organizacja i spójność materiałów.

Recommended reading

  1. Pyzara A., (2017), Algorytmizacja jako aktywność i umiejętność matematyczna, rozprawa doktorska, UP KEN, Kraków
  2. Resnick M., Umaschi-Bers  M., (2016), Oficjalny podręcznik ScratchJr, Wyd. PWN, Warszawa
  3. Briggs J.R., (2015), Python dla dzieci. Programowanie na wesoło, Wyd. PWN, Warszawa
  4. Edukacyjna wartość dodana: http://ewd.edu.pl/materialy-do-pobrania/
  5. Edukacyjna platforma społecznościowa Edmodo: http://uczycielnica.blogspot.com/2016/08/po-co-mi-edmodo.html

Further reading

  1. Zasoby internetowe: https://scratch.mit.edu/

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-06-2020 12:21)