SylabUZ
Course name | Computer Aided Teaching of Mathematics |
Course ID | 05.9-WK-MATD-KWNM-S18 |
Faculty | Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics |
Field of study | Mathematics |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 5 |
Available in specialities | Mathematics Education |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania komputerów w realizacji procesu dydaktycznego na lekcjach matematyki na podstawowym i ponadpodstawowym poziomie edukacyjnym.
Podstawowa umiejętność obsługi komputera.
1. Przegląd i zastosowania edukacyjnych programów matematycznych w procesie dydaktycznym. (2h)
2. Przegląd i zastosowanie edukacyjnych portali matematycznych w procesie dydaktycznym. (2h)
3. Myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów matematycznych. Algorytmika w nauczaniu matematyki. (4h)
5. Elementy programowania w scratch dla podstawowego poziomu edukacyjnego. (8h)
6. Elementy programowania w python dla ponadpodstawowego poziomu edukacyjnego. (8h)
7. Programy wspomagające pracę nauczyciela: alternatywna - wirtualna - komunikacja z uczniami, efektywne wykorzystanie dziennika elektronicznego, utrwalanie i sprawdzanie wiedzy uczniów, ocena jakości procesu dydaktycznego. (6h)
Ćwiczenia laboratoryjne w pracowni matematycznej.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne tworzenie portfolio studenta dotyczącego udziału w zajęciach. Ocenie podlega bieżące monitorowanie portfolio, jego przeglądy z elementami oceny koleżeńskiej, kompletność materiałów w odniesieniu do analizowanych zagadnień podstawy programowej w szkole podstawowej z zakresu algebry, geometrii płaskiej, geometrii przestrzennej, statystyki i rachunku prawdopodobieństwa, zawarcie refleksji wynikających z doświadczeń, organizacja i spójność materiałów.
Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-06-2020 12:21)