SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychology 2 - course description

General information
Course name Psychology 2
Course ID 05.0-WK-IiED-Ps2-Ć-S15_pNadGen47WRY
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Informatics and Econometrics
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Mróz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie psychologiczne do pracy z młodzieżą i dorosłymi.

Prerequisites

Uzyskane zaliczenia z przedmiotów Psychologia i Psychologia 1.

Scope

1.       Rozwój w okresie późnej adolescencji i wczesnej dorosłości: rozwój poznawczy, emocjonalno-społeczny, moralny. (B.1.W2., B.1.U1.)

2.       Proces kształtowania się tożsamości: warunki sprzyjające formowaniu tożsamości, rodzaje tożsamości (koncepcja J. Marcii). (B.1.W2., B.1.U1.)

3.       Zagrożenia okresu późnej adolescencji: pomieszanie tożsamości, zaburzenia odżywiania, poczucie wykluczenia i samotności. (B.1.W2., B.1.U1, B.1.K2.)

4.       Wyłaniająca się dorosłość – koncepcja J. J. Arnetta. Kształtowanie się indywidualnego stylu życia. Problemy młodych dorosłych. Świadomość własnego rozwoju. (B.1.W2., B.1.U2., B.1.U8., B.1.K1.)

5.       Zaburzenia ujawniające się w okresie późnej adolescencji i wczesnej dorosłości: schizofrenia, zaburzenia afektywne, zaburzenia lękowe, zaburzenia impulsów, zaburzenia seksualne. (B.1.W2., B.1.U1, B.1.K2)

6.       Wspieranie indywidualności młodych ludzi w poszukiwaniu przez nich własnej tożsamości i drogi zawodowej: sposób prowadzenia rozmowy, formy pomocy.(B.1.W2., B.1.U2, B.1.U8., B.1.K2., B2.W7.)

7.       Kryzysy rozwojowe w poszczególnych okresach dorosłości: objawy, sposoby radzenia sobie z kryzysem, wpływ kryzysu rozwojowego na relacje międzypokoleniowe. (B.1.W5., B.1.U7., B.1.K1.)

Teaching methods

Referaty, pogadanka, studia przypadków, inscenizacja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę końcową składa się ocena z przygotowanej prezentacji (70%) oraz udział w dyskusji podczas zajęć (30%).

Recommended reading

1.         Harwas-Napierała B., Trempała J., Psychologia rozwoju człowieka, t. 2: Charakterystyka okresów życia człowieka, PWN, Warszawa 2003.

2.         Meyer R., Psychopatologia. Studia przypadków, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003.

Further reading

1.       Stewart J., Mosty zamiast murów, PWN, Warszawa 2008.

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-06-2020 12:23)