SylabUZ

Generate PDF for this page

ANALYSIS OF THE INTERNATIONAL MARKET - course description

General information
Course name ANALYSIS OF THE INTERNATIONAL MARKET
Course ID 04.9-WZ-ZSPD-ARMI
Faculty Faculty of Economics and Management
Field of study Zarządzanie sprzedażą
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Mariola Michałowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture and class - - 8
(including as e-learning)
0,53
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

W wyniku realizacji przedmiotu słuchacze nabędą pogłębioną  wiedzę z analizy rynku międzynarodowego. Słuchacze zaznajamiają się z procesem badań rynków zagranicznych, specyfiką analizy rynków zagranicznych, przesłankami i metodami wyboru rynków zagranicznych. Dodatkowym celem jest przygotowanie słuchaczy do zaplanowania i przeprowadzenia badań rynków zagranicznych przy użyciu metod i technik badawczych. Ponadto kształtowanie umiejętności pracy w grupie społecznej.

Prerequisites

-

Scope

Wykład: Istota i procedura międzynarodowego postępowania badawczego. Wybór rynków zagranicznych, ze szczególnym uwzględnieniem sposobów postępowania w sferze ich wyboru, segmentacji rynku światowego oraz procedury wyboru rynków docelowych.

Ćwiczenia: Badania rynków zagranicznych. Źródła informacji o zagranicznych rynkach. Internetowe źródła informacji w pozyskiwaniu informacji wtórnych. Pierwotne źródła informacji o rynku zagranicznym. Wybór rynków zagranicznych i segmentacja nabywców.

Teaching methods

Wykład: pokaz, wykład konwencjonalny, dyskusja.

Ćwiczenia: dyskusje grupowe, burza mózgów, prace indywidualne i grupowe, studium przypadków, praca z literaturą przedmiotu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: zaliczenie pisemne (ZS_W02, ZS_U01, ZS_U03, ZS_U06, ZS_K02), które będzie obejmować materiał z wykładów i ćwiczeń. Zaliczenie będzie w formie pytań otwartych lub/i zamkniętych. Aby uzyskać zaliczenie należy zdobyć minimum 51 punktów.

Ćwiczenia: praca pisemna w formie pytań otwartych lub/i zamkniętych z progami punktowymi (ZS_W02, ZS_U01, ZS_U03, ZS_U06, ZS_K02).

Oceny (punktacja):

51%- 60% - dostateczny (3.0)

61%-70% -  dostateczny plus (3.5)

71%-80% - dobry (4.0)

81%-85% - dobry plus (4.5)

86%-100% - bardzo bobry (5.0)

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.

Recommended reading

  1. Bartosik-Purgat M., Mruk H., Schroeder J., Międzynarodowe badania marketingowe, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2013.
  2. Karcz  K., Międzynarodowe badania porównawcze. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa 2004.
  3. Mruk H., Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003.
  4. Schroeder J., Badania marketingowe rynków zagranicznych, AE, Poznań 2007.
  5. Sobczak E., Segmentacja rynków zagranicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010. 

Further reading

  1. Grzegorczyk W., Marketing na rynku międzynarodowym,  Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2013.
  2. Limański A., Drabik I., Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
  3. Mynarski S., Praktyczne metody analizy danych rynkowych i marketingowych, Kantor Wydawniczy Zamykacze, Kraków 2000.
  4. Mynarski S., Analiza danych rynkowych i marketingowych z wykorzystaniem programu Excel, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2003.
  5. Oczkowska R., Przedsiębiorstwo na rynku międzynarodowym. Uwarunkowania strategii internacjonalizacji i globalizacji, Wydawnictwo: Akademia Frycza Modrzewskiego, Kraków 2007.

Notes

-


Modified by dr inż. Mariola Michałowska (last modification: 20-08-2020 16:15)