SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy biznesu |
Kod przedmiotu | 04.0-WB-BTD-PB-S20 |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Biotechnologia / Biotechnologia farmaceutyczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Przedmiot dotyczy zagadnień związanych z konstrukcją biznesplanu
Podstawowa znajomość wiedzy o przedsiębiorstwie
1. Planowanie jako funkcja zarządzania.
2. Biznes plan jako plan działalności gospodarczej.
3. Etapy tworzenia biznes planu.
4. Metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa (otoczenia makro).
5. Metody analizy strategicznej przedsiębiorstwa (otoczenia mikro).
6. Metody zintegrowanej analizy strategicznej przedsiębiorstwa (SWOT).
7. Elementu składowe biznes planu.
8. Plan marketingowy.
9. Plan operacyjny (techniczny, produkcyjny).
10. Plan organizacyjny.
11. Plan finansowy.
12. Metody oceny przedsięwzięcia inwestycyjnego.
Wykład w postaci prezentacji multimedialnej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Opracowanie i zaprezentowanie przez grupę biznes planu wybranego przedsięwzięcia, test sprawdzający wiedzę ogólną.
1. E. Filar, J. Skrzypek, Biznes Plan, Poltext, Warszawa 2005,
2. Z. Pawlak, Biznes plan, zastosowania i przykłady, Poltext, Warszawa 2005
3. B.Finch, Jak napisać business plan, OnePress, Gliwice 2007
4. F.F. Fiore, Jak szybko przygotować dobry biznesplan, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2006
1. C. Barrow, P. Barrow, Business Plan, czyli jak zrobić dobry interes, UP Press Ltd. 1998.
Zmodyfikowane przez dr Andrzej Jurkowski (ostatnia modyfikacja: 07-01-2021 22:15)