SylabUZ
Course name | Biology |
Course ID | 06.4-WI-ISP-Bl-S21 |
Faculty | Faculty of Civil Engineering, Architecture and Environmental Engineering |
Field of study | Environmental Engineering |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Engineer's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z klasyfikacją taksonomiczną organizmów i metodami rozpoznawania przedstawicieli wybranych grup zwierząt. Wskazanie obecności i istotności udziału różnych grup organizmów zwierzęcych na przebieg procesów biologicznych , zachodzących w wybranych typach środowisk naturalnych i antropogenicznych. W oparciu o znajomość roślin i zwierząt zastosowanie metod biologicznych w inżynierii ochrony środowiska.
Formalne: zaliczenie przedmiotu Biologia z semestru I
Nieformalne: podstawowa wiedza z zakresu ekologii i nauk o środowisku
Program ćwiczeń laboratoryjnych: Zapoznanie studenta z obowiązującą klasyfikacją taksonomiczną i ekologiczną zwierząt. Przegląd wybranych grup zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem organizmów mających istotne znaczenie w inżynierii środowiska. Charakterystyka pierwotniaków, płazińców, obleńców, wrotków, pierścienic i stawonogów. Zastosowanie metod biologicznych (analiza hydrobiologiczna, saprobowa, mikroskopowa mikrofauny, fitosocjologiczna) do oceny stanu środowiska i efektywności procesów biotechnologicznych. Zakwity planktonowe: ocena potencjalnego zagrożenia cjanotoksycznego dla organizmów wodnych i użytkowników wód .Samooczyszczanie wód powierzchniowych. Biologiczne metody oczyszczania ścieków: mikrofauna jako wskaźnik efektywności procesu oczyszczania ścieków osadem czynnym. Badania fitosocjologiczne: szata roślinna jako wskaźnik przydatności terenu do zagospodarowania (zbiorowiska leśne, ruderalne i dywanowe).
Metody podające: krótkie konwencjonalne informacje i problemowe dyskusje, prezentacje multimedialne.
Metody poszukujące: praca studenta - mikroskopowanie i identyfikacja materiału biologicznego (zajęcia laboratoryjne), samodzielne przygotowanie lub pobór prób do przeprowadzenia wybranych typów analiz (zajęcia laboratoryjne i terenowe). Praca z kluczami, przewodnikami i atlasami do oznaczanie gatunków roślin i zwierząt. Analizy makroskopowe.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Laboratorium: podstawą zaliczenia zajęć laboratoryjnych są oceny z trzech kolokwiów pisemnych ze zrealizowanych zajęć. Z każdego kolokwium 2 oceny – razem 6 ocen.
Podstawą ustalenia oceny końcowej jest średnia ważona uzyskana z 6 ocen. Średnią ważoną zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku. Ocena końcowa ustalona jest na podstawie średniej ważonej zgodnie z zasadą: poniżej 3,24 – dostateczny, od 3,25 do 3,74 – dostateczny plus, od 3,75 do 4,24 – dobry, od 4,25 do 4,74 – dobry plus, od 4,75 – bardzo dobry.
Limit studentów na zajęciach laboratoryjnych wynosi 18 osób.
Modified by dr hab. Marlena Piontek, prof. UZ (last modification: 27-04-2021 15:31)