SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Budownictwo kolejowe |
Kod przedmiotu | bud09_pNadGenPZBOV |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Budownictwo / Drogi i mosty |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie podstaw projektowania i budowy dróg i obiektów kolejowych
podstawy matematyki, fizyki i mechaniki budowli oraz wytrzymałości materiałów
Wykład
Transport kolejowy(infrastruktura transportu kolejowego, tabor, organizacja przewozów, ekonomika transportu). Ruch kolejowy(elementy sieci kolejowej, ruch pociągów na liniach kolejowych i w obrębie stacji, sygnalizacja kolejowa, zdolność przepustowa linii kolejowej). Organizacja przewozów pasażerskich i towarowych. Elementy dróg kolejowych (podtorze, nawierzchnia, obiekty inżynieryjne, urządzenia techniczne na stacjach i szlakach). Konstrukcja dróg kolejowych (szyna, tor, torowisko, podtorze, odwodnienie powierzchniowe i wgłębne). Trasa kolejowa(wzniesienia, łuki poziome, krzywe przejściowe, łuki pionowe, przechyłki, ustrój toru kolejowego w planie i w profilu). Linie kolejowe jedno i wielotorowe. Rozjazdy, obrotnice i inne urządzenia techniczne. Budowa dróg kolejowych (wybór technologii budowy nawierzchni, układanie torów, montaż i wymiana rozjazdów). Utrzymanie nawierzchni i podtorza. Diagnostyka ,rodzaje i zakresy napraw nawierzchni. Stacje kolejowe(tory stacyjne, numeracja torów, rodzaje peronów i urządzeń stacyjnych). Zasady projektowania linii kolejowych. Diagnostyka nawierzchni i komputerowe systemy jej wspomagania. Korytarze transportowe, koleje niekonwencjonalne oraz modernizacja kolei w Polsce i na świecie.
Wykład – wykład konwencjonalny
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na podstawie testu z progami punktowymi.
50% - 60% pozytywnych odpowiedzi – dst,
61% - 70% dst plus,
71% - 80% db,
81% - 90% db+,
91% - 100% bdb.
Bałuch H., Wspomaganie decyzji w drogach kolejowych, KOW, Warszawa 1994
2. Bałuch M., Interpretacja pomiarów i nawierzchni kolejowej, Wydanie Politechniki Radomskiej, 2005
3. Bogdaniuk B., Massel A. ,Podstawy transportu kolejowego. Politechnika Gdańska, Gdańsk 1999
4. Budownictwo komunikacyjne. Praca zbiorowa pod red H. Bałucha, WAT, Warszawa 2001.
5. Nowosilski L., Organizacja przewozów kolejowych. KOW, Warszawa 1999.
6. Towpik K., Utrzymanie nawierzchni kolejowej. WKiŁ, Warszawa 1990.
7. Woch J., Podstawy inżynierii ruchu kolejowego. WKiŁ, Warszawa 1983.
8. ID1-ID4,Instrukcje dotyczące budownictwa kolejowego.
-
Zmodyfikowane przez dr inż. Gerard Bryś (ostatnia modyfikacja: 17-04-2021 07:57)