SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Mechanika budowli drogowo-mostowych |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-BUDD-MechBudDM01Ć-Ć-S14_pNadGenY108N |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Budownictwo / Drogi i mosty |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2021/2022 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
zdobycie umiejętności zasad mechaniki budowli i wytrzymałośći materiałów w konstrukcjach drogowych i mostowych
Znajomość podstaw mechniki budowli i wytrzymałości materiałów
Linie wpływu układów statycznie niewyznaczalnych: belki ciągłe, łuki, ramy, kratownice. Powierzchnie wpływu płyty prostokątnej, płyta prostokątna i kolista na podłożu sprężystym typu Winklera.
Dynamika: Drgania poprzeczne pręta z ciągłym rozkładem masy. Wartości własne i funkcje własne. Drgania wymuszone. Drgania wymuszone siłą ruchomą. Drgania podłużne pręta, równanie falowe. Dyskretyzacja zadania metodą elementów skończonych i dyskretyzacja za pomocą granulacji mas. Wartości i wektory własne. Analiza modalna. Uwzględnienie tłumienia drgań.
Ćwiczenia
Wyznaczanie linii wpływu.
Wyznaczanie częstości drgań własnych konstrukcji mostowej.
Wykład – wykład konwencjonalny
Ćwiczenia – praca indywidualna nad zadaniami w grupie
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie na podstawie testu z progami punktowymi.
50% - 60% pozytywnych odpowiedzi – dst,
61% - 70% dst plus,
71% - 80% db,
81% - 90% db+,
91% - 100% bdb.
1. Osiński Z.: Teoria drgań, PWN, Warszawa 1978
2. Kaliski S. (red): Drgania i fale, PWN, Warszawa 1986
Zmodyfikowane przez dr inż. Gerard Bryś (ostatnia modyfikacja: 17-04-2021 07:57)