SylabUZ
Course name | Piano |
Course ID | 03.2-WA-EASMP-FOR-Ć-S14_pNadGenP1E2O |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Music Education |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Wynik pozytywny uzyskany podczas procedury kwalifikacyjnej przewidzianej dla kandydatów na I rok studiów I stopnia kierunek EASM
I SEMESTR – Fortepian
- podstawowe informacje dotyczące budowy fortepianu
- prawidłowa postawa przy instrumencie
- podstawy techniki palcowej, zapoznanie z problematyką aplikatury
- sposoby wydobycia dźwięków ( podstawowe rodzaje artykulacji )
- samokontrola słuchowa – uświadomienie roli i zapoczątkowanie pracy nad jej wykształcaniem
- prawidłowy odczyt prostego zapisu nutowego
- frazowanie i dynamika w utworach
- metody pracy nad utworem
REALIZACJA TREŚCI PROGRAMOWYCH UZALEŻNIONA JEST OD INDYWIDUALNYCH PREDYSPOZYCJI MUZYCZNYCH I UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH STUDENTÓW
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Formą zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie z oceną. Jego podstawą jest systematyczne uczęszczanie na zajęcia [kontrola obecności], systematyczna praca, opanowanie repertuaru wyznaczonego na początku semestru. Weryfikacja efektów kształcenia następuje na bieżąco /w semestrze/ podczas pracy nad utworami i wzbogacaniem umiejętności techniczno- muzycznych oraz na podstawie oceny jakości wykonania materiału zaliczeniowego.
Etiudy – zbiory etiud B. Bertiniego, V. Duvernoya, L.Schytte, H.Lemoina, H. Berensa, K. Czernego, St.Hellera, A. Loeschorna itp.
Utwory muzyki dawnej i utwory polifoniczne – „Wybór utworów z XVII i XVIII w.” J.S.Bach – „ Łatwe utwory”, „Drobne utwory”, „Małe preludia”, „Inwencje dwugłosowe", „Suity francuskie ” ; G.F.Haendel - utwory wybrane itp.
Formy klasyczne – Hoffmann-Rieger /opr./, S.Raube /opr./- wybory sonatin ; W.A.Mozart – Sonatiny wiedeńskie , Sonaty ; J.Haydn-Sonaty, Drobne utwory ; L. van Beethoven – Łatwe wariacje, Ronda, Sonatiny, Sonaty itp.
Utwory dowolne – E.Altberg /opr/ Czytanki muzyczne z. I-IV ; łatwe utwory kompozytorów polskich – F.Chopina, K.Szymanowskiego, J.Garści, W.Lutosławskiego, W.Kilara ; wybrane utwory F.Mendelssohna, R.Schumanna,S.Prokofiewa, P.Czajkowskiego ,A.Greczaninowa, D.Kabalewskiego, E.Griega, Fr.Schuberta , B.Bartoka itp.
Akompaniamenty : Utwory zaproponowane przez studentów oraz akompaniamenty do utworów z różnych epok na głos, skrzypce, obój, fagot, flet, trąbkę itp., duety fortepianowe – na cztery ręce, dwa fortepiany
PODANĄ LITERATURĘ NALEŻY TRAKTOWAĆ JAKO PRZYKŁADOWĄ!
A. Foldes - ABC pianisty
W. Chmielowska - Z zagadnień nauczania gry na fortepianie
H. Neuhaus - Sztuka pianistyczna
G. Sandor - O grze na fortepianie - gest, wyraz ,dźwięk
aktualności wydawnicze, czasopisma muzyczne i inne materiały dotyczące muzyki fortepianowej
PODANĄ LITERATURĘ NALEŻY TRAKTOWAĆ JAKO PRZYKŁADOWĄ !
Modified by dr Michał Kocot (last modification: 26-04-2021 07:47)