Opanowanie języka na poziomie B2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej z użyciem umiejętności językowych - j. angielski.
Wymagania wstępne
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Zakres tematyczny
Relatioships - rozmowy o kontaktach międzyludzkich: przyjaciele, rodzina, znajomi, studenci.
Jobs and Work - zasady reagowania na ogłoszenie pracy i rozmów z pracodawcą, rozmowy kwalifikacyjne, pisanie podań o pracę w języku angielskim.
Why do we learn foreign languages? Dyskisja w parach. Is there enough motivation at school to learn a foreign language?
Test sprawnościowy ze znajomości gramatyki, pisania i czytania na poziomie A2//B1.
The main criteria that should be met to do a professional translation.Czytanie artykulu-What makes a good translation?
Transport and Travel - komunikacja, podróże. Zapoznanie się ze słownictwem i wyrażeniami związanymi z rezerwacją biletów, bookowaniem hoteli, planowaniem podróży.
Reports - pisanie raportów z ważnych wydarzeń artystycznych typu wystawa, prezentacje instalacji, happeningi artystyczne.
Design a nice coffee bar in the Institute building - praca w grupach. Studenci przygotowują pisemny projekt opisowy dotyczący powstania baru studenckiego na terenie uczelni. Praca w grupach lub parach.
Technology - dyskusja wśród studentów dotycząca korzystania z najnowszych osiągnięć technologii w języku angielskim. Użycie specjalistycznego słownictwa związanego z użyciem najnowszych form technologii.
Prezentacje indywidualne na temat zwiazany z kierunkiem studiow lub dowolnie wybrany temat z użyciem PowerPoint.
Testy zaliczeniowe pisemne i ustne w oparciu o przerobiony material.
Metody kształcenia
Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury (przedmiotu oraz źródeł internetowych). Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B1+ (-reading, listenig, speaking, writing).
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajeęciach zgodnie z wymogami U20.
Literatura podstawowa
Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
Cotton, D. and Falvon, D., 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
Pearson Education Limited. Harlow 2007
Naunton, J. and Hughes, J. Spotlight on FCEHeinle, 2009.
Easy FCE - EDGARD Warszawa 2009
Norris, R. English For First. Macmillan
Latham-Koenig Ch.,English File Intermadiate, Oxford University Press.
Natural Gramma, /oxford University Press.
FCE advanced, Oxenden, C.Oxford University Press, Oxford 2015.
Literatura uzupełniająca
Artykuły online zwiazane z zagadnieniami dotyczacymi kierunku studiow.
Artykuły z magazynów brytyjskich The Guardian, The Times.
Studenci przygotowują rownież swoje materiały zaczerpnięte głownie ze źródeł internetowych.
Uwagi
Studenci pracują rownież w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.
Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.
Zaliczenie nieobecnosci oraz przygotowanie i przedstawienie prezentacji indywidualnej w Powerpoint sa podstawywymi kryteriami uzyskania zaliczenia.
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Simpson (ostatnia modyfikacja: 30-03-2021 19:17)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.