SylabUZ

Generate PDF for this page

Computer Assisted Design - course description

General information
Course name Computer Assisted Design
Course ID 03.9-WA-AWP-KOPR-Ć-S14_pNadGenOKYP7
Faculty Faculty of Arts
Field of study Interior Design
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Agnieszka Meller-Kawa
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z zaawansowanymi technikami tworzenia modeli w przestrzeni trójwymiarowej oraz teksturowaniem, tworzeniem oświetlenia, animacji i renderowaniem sceny na potrzeby projektowania i potrzeby przekazu projektowego. Zajęcia prowadzone są w oparciu o program 3ds Max. Celem przedmiotu, jest przygotowanie studentów do samodzielnej pracy w ww. aplikacji i indywidualnego rozwijania swoich umiejętności w tym zakresie.

Drugim, równoważnym celem jest rozwijanie wrażliwości twórczej i umiejętności projektowych studentów. Część zajęć poświęcona jest także korektom prac opracowywanych w innych pracowniach w zakresie modelowanie i wizualizacji w programie 3ds Max.

Prerequisites

Wymagana jest znajomość obsługi systemu operacyjnego Windows oraz znajomość podstaw obsługi programów graficznych wektorowych i rastrowych oraz programu do kreślenia AutoCAD.

Scope

Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia, które następnie są ćwiczone na kolejnych przykładach:

  • tworzenie sceny (postaci, otoczenia, kompozycji z klocków) na podstawie podstawowych obiektów geometrycznych - interface programu, podstawowe narzędzia,
  • podstawy teksturowania, oświetlenia, ustawiania kamer i renderowania,
  • podstawy animacji - animowanie metodą kluczowania, rendering animacji,
  • tworzenie bryły budynku metodą edycji siatki - edycja siatki,
  • tworzenie modelu stoiska targowego - edycja polilinii, tworzenie własnego materiału w oparciu o materiały rastrowe, włączanie do projektu gotowych modeli,
  • tworzenie modelu świecznika - operacje tłoczenia kształtu wzdłuż ścieżki (Loft), rodzaje deformacji kształtu,
  • tworzenie modelu wnętrza - import rysunku CAD, operacje na siatkach, wstawianie drzwi i okien, teksturowanie, właściwości kamer,
  • tworzenie animacji rozkładanego stołu,
  • tworzenie terenu.

Dodatkowo:

  • wizualizacja własnych projektów - mebli, obiektów małej architektury, przestrzeni wystawienniczych i z zakresu architektury wnętrz.

Teaching methods

Metoda nauczania sprowadza się do wykonania szeregu praktycznych ćwiczeń osobiście wykonywanych przez każdego studenta przy pomocy osoby prowadzącej zajęcia. Kształcenie może się też odbywać w trybie online, za pomocą spotkań online, dysku, na którym współdzielone są dane i filmów z nagraniem ćwiczenia.

Podstawę zajęć stanowią scenariusze ćwiczeń przygotowane przez osobę prowadzącą zajęcia. Zawierają one spis kolejnych czynności potrzebnych do wykonania zadania, pokazują kontekst ćwiczenia oraz zawierają podpowiedzi dotyczące korzystania z narzędzi komputerowych aplikacji. Ćwiczenia wykonywane są indywidualnie przez każdego studenta, przy pomocy osoby prowadzącej. Zadania projektowane są w taki sposób, że każde kolejne ćwiczenie wymaga znajomości zagadnień materiału przerabianego wcześniej – wymagają więc regularnej, systematycznej pracy. Informacje niezbędne do wykonania zadania studenci czerpią:

  • z krótkiego wykładu, w którym prezentowane są narzędzia z zakresu przerabianego tematu,
  • z pokazu rozpoczynającego każde ćwiczenie,
  • ze scenariusza ćwiczenia dostarczonego studentom przed każdymi zajęciami, ukazującego kolejność wykonywanych zadań, opracowanego przez osobę prowadzącą zajęcia bądź nagranego filmu przedstawiającego ćwiczenie.

W trakcie realizowania ćwiczeń trwają konsultacje. Dotyczą one trudności, na jakie napotykają studenci w trakcie realizacji zadania oraz na temat prac indywidualnych studentów.

Obowiązkowe ćwiczenia są rozszerzone o indywidualny kontekst, który pozwala na pogłębianie wrażliwości twórczej studentów, rozwój umiejętności projektowych oraz rozwój umiejętności samodzielnego korzystania z technik komputerowych w projektowaniu, w tym: umiejętność świadomego doboru właściwych narzędzi, wyszukania informacji na temat potrzebnych narzędzi i samodzielnego przyswojenia sposobu korzystania z nich.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą do uzyskania oceny jest systematyczna praca oraz czynione postępy w umiejętności wykorzystywania technik komputerowych w projektowaniu. Ocena wystawiana jest na podstawie przeglądu prac, ewentualnych cząstkowych sprawdzianów, a także wykonania samodzielnej pracy kończącej cykl nauczania Komputerowego Wspomagania Projektowania.

Recommended reading

  • scenariusze ćwiczeń udostępniane przez osobę prowadzącą zajęcia,
  • filmy prezentujące treść ćwiczeń,
  • materiały niezbędne do realizacji ćwiczeń udostępnione studentom na współdzielonym dysku Google,
  • aktualne podręczniki do wyżej wymienionych programów,
  • materiały pomocy (HELP) dostępne w aplikacjach,
  • dostępne w prasie oraz sieci Internet tutoriale, w tym wideotutoriale.

Further reading

Notes


Modified by dr Anna Owsian (last modification: 21-04-2021 13:34)