SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign language-English - course description

General information
Course name Foreign language-English
Course ID 09.1-WA-SWP-LEKTa-S17
Faculty Faculty of Arts
Field of study Visual arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Simpson
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie przedmiotu na poziomie B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania i wykonywania pracy zawodowej.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2 według skali Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Scope

  1. System Edukacji w Polsce i krajach anglosaskich - dyskusja w grupach w języku angielskim.
  2. Test sprawdzający poziom wiedzy studenta z języka angielskiego i służący jako podstawa do dalszej oceny poczynionych przez studentów postępów w osiągnięciu wyższego poziomu - A2/B1
  3. Praca i życie za granicą - prowadzenie rozmów na temat życia, pracy, systemu edukacji i opieki zdrowotnej, systemu bankowego itp. w Wielkiej Brytanii.
  4. Ubieganie się o prace - pisanie podań o pracę, dialogi - rozmowa kwalifikacyjna, pisanie podań o pracę i CV.
  5. Kariera zawodowa - opisywanie własnej sylwetki profesjonalnej lub planów zawodowych na przyszłość.
  6. Why do we learn foreign languages? Do we have enough motivation at school? Dyskusja w parach i grupie.
  7. Freelancing - wady i zalety pracy zawodowej artysty jako freelancer.
  8. Recenzja wystawy lub wydarzenia/eventu artystycznego. Praca grupowa lub w parach.
  9. Testy z writing and reading na poziomie A2/B1 sprawdzające postępy studentów w osiągnięciu wyższego poziomu językowego wymaganego w danym semestrze.
  10. Pisanie listów - skarg i zażaleń w języku angielskim. Studenci piszą skargi i zażalenia w oparciu o podany wzór.
  11. Funkcjonowanie w życiu artystycznym - dyskusje na temat organizacji wystaw, happeningów artystycznych.
  12. Test zaliczeniowy.
  13. Prezentacja indywidualna z użyciem PowerPoint lub Prezzie.
  14. Street art flash mobbing. Advantages and disadvantages of flash mobbing.
  15. A trip to the Art Gallery-write a review of the Exhibition.

 

Teaching methods

Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego. Korzystanie z literatury przedmiotu oraz profesjonalnych źródeł internetowych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli U19.

Recommended reading

  1. Oxenden, C., 2009 New English File. Advanced Student's Book., University Press, Oxford University
  2. Davis, P. and Falla, I., 2008, FCE Result, University Press, Oxford
  3. Hughes, D and Lawlor, P., 2007, ESOL EXEMPLARS, DfES Publications, Nottingham
  4. O'conne, l Sue. 1993. Focus on Advanced English C.A.E. Longman
  5. Norris,Roy. Ready Fro First. Macmillan
  6. Latham-Koenig,Ch. English File Intermediate, Oxford University Press, Oxford
  7. Kenny N.,Luque-Mortimer L.First Certificate Practice Tests, Pearson Limited 2000
  8. Latham-Koenig Ch., Oxenden C. New English File, Oxford University Press 2007
  9. Latham-Koenig Ch., Oxenden C. New English File, Advanced Students' Book,Oxford University Press 2007

 

 

Further reading

1. Materiały zaczerpnięte z Internetu

2. Materiały przygotowane przez studentów (online, artykuły z magazynów anglojęzycznych).

3. Materiały anglojęzyczne typu: ogłoszenia, ulotki, recenzje, skargi i zażalenia, listy aplikacyjne - przykłady.

Notes

Przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji indywidualnej z użyciem PowerPoint lub Prezzie oraz zaliczenie wszystkich nieobecności są podstawowymi kryteriami uzyskania zaliczenia przez studenta.

 


Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 21-04-2021 11:46)