SylabUZ
Course name | Foreign language-German |
Course ID | 09.1-WA-JiMEP-LEKTn-S17 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Jazz and Popular Music |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Exam |
Studenci powinni wykazać się znajomością języka niemieckiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.
Znajomość języka niemieckiego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
W semestrze czwartym lektorat języka niemieckiego ma na celu utrwalenie sprawności językowych nabytych
w trakcie poprzednich semestrów, zaś zasadniczym celem praktycznych zajęć z języka niemieckiego jest kontynuowanie sprawności słuchania ze zrozumieniem, mówienia, pisania oraz czytania ze zrozumieniem, jak również wprowadzanie nowych struktur frazeologicznych wykorzystywanych podczas produkcji tekstów ustnych
z uwzględnieniem języka potocznego oraz ćwiczenie i utrwalanie konstrukcji gramatycznych i semantycznych. Szczególny nacisk kładzie się na umiejętność komunikowania się w języku niemieckim w sytuacjach życia codziennego i zawodowego, wyrażania własnych opinii i argumentowania poglądów z uwzględnieniem poprawności fonetycznej i gramatyczno-leksykalnej. W zakresie leksyki szczególny nacisk kładzie się na ogólne słownictwo umożliwiające codzienną komunikację w środowisku obcojęzycznym, jak również na terminologię dotyczącą sztuki i nauk społecznych. Ważkim elementem zajęć jest zapoznanie się z szerokim zakresem słownictwa ogólnego umożliwiającym komunikację w środowisku obcojęzycznym oraz kształcenie płynności
i skuteczności wypowiedzi ustnych w tych zakresach tematycznych z zastosowaniem form odpowiednich do wyrażania teraźniejszości, przeszłości i przyszłości. Praca z tekstem wprowadzającym w tematykę związaną ze sztuką: sztuka w życiu człowieka, sztuka i kultura w mediach, sztuki plastyczne, teatr, muzyka, film jak również artysta współczesny a ideał piękna, epoki i style w sztuce, współczesne malarstwo, ulubiony artysta, malarz, kompozytor, opis wrażeń w obcowaniu ze sztuką.
W wyborze tekstów bazowych dominują teksty odtwarzane z płyt i teksty pisane zorientowane opis postaci, sylwetek, zdarzeń i zjawisk z zakresu szeroko rozumianej sztuki.
Ćwiczone umiejętności językowe to opisywanie, streszczanie, cytowanie, charakteryzowanie, argumentowanie i referowanie oraz rozwijanie produktywnych i receptywnych sprawności językowych:
W zakresie pisania ćwiczy się redagowanie tekstów stanowiących opinie i recenzję z wykorzystaniem różnych źródeł (prasa, Internet, itp.)
W zakresie rozumienia ze słuchu ważnym elementem jest łączenie tej sprawności z innymi sprawnościami: mówieniem, czytaniem i pisaniem.
Założone cele są realizowane na bazie tekstów dotyczących życia codziennego, krajoznawstwa z elementami polityki bieżącego życia społecznego, szeroko rozumianej kultury i sztuki.
Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (niemieckiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami KA1-U18
Becker, N., Braunert, J.: Alltag und Beruf &Co. Hueber Verlag, Ismaning 2010
Drocher, Karl-Heinz.: Eindrücke – Einblicke. Ein Programm für die Mittelstufe Deutsch als Fremdsprache. Berlin, München 1994.
Glas-Peters, S./Pude, A.: Menschen. Deutsch als Fremdsprache, Ismaning, 2012
Jansche, Katarzyna: Deutsch. Lesen und Verstehen. Poznań 2003
Malerius, Stephan/Wolski, Przemysław: DEUTSCH KOMMUNIKATIV. Übungen zum praktischen Sprachgebrauch. Warszawa 1994.
Lemce, C. , Rohrmann, L.: Berliner Platz. Langenscheidt Polska, W-wa, 2004
Ros,L.,Swerlowa,O.: Aussichten A1.2-B1.2, Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011
Sander I, Braun B.: DaF kompakt A2-B1. Ernst Klett Sprachen, Stuttgart 2011
Funk, H., Koenig, M.: Eurolingua Deutsch. Wiedza i świat, W-wa, 2000
Hilpert, S., Kalender, S.: Schritte international. Hueber Verlag, Ismaning, 2007
Kirchmeyer, S.: Blick auf Deutschland. LektorKlett, Stuttgart, 1997.
Motta, G.: Direkt. LektorKlett, Poznań, 2008.
Zeitungsartikel, Radiosendungen, Hörspiele / Każdorazowo ustalana przez prowadzącego
Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.
Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej
Modified by dr Bogumiła Husak (last modification: 06-04-2021 13:00)