SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Harmonia jazzowa z kształceniem słuchu |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-HRzKsz-S19 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
[1] Rozwijanie umiejętności analizowania materiału dźwiękowego w kontekście harmonicznym i melodycznym. [2] Rozwijanie zdolności identyfikowania złożonych struktur harmonicznych. [3] Rozwijanie wyobraźni muzycznej. [4] Rozwijanie wiedzy i zdolności w zakresie improwizacji jazzowej w aspekcie harmonicznym i melodycznym. [5] Rozwijanie wiedzy i umiejętności potrzebnych do kształtowania indywidualnych koncepcji artystycznych.
Zaliczony czwarty semestr studiów oraz wiedza i doświadczenie z zakresu harmonii jazzowej i kształcenia słuchu nabyte podczas I i II roku studiów licencjackich.
[1] Słuchowe rozpoznawanie cech materiału dźwiękowego w zakresie zwrotów melodycznych w aspekcie estetyki muzyki jazzowej. [2] Percepcja struktur harmonicznych zaczerpniętych z literatury jazzowej i muzyki popularnej [3] Rozpoznawanie skal.
[1] Ćwiczenia słuchowe z materiałem dźwiękowym wykonywanym na fortepianie lub odtwarzanym z CD:
[2] Dyktanda pamięciowe lub zapisywane symultanicznie, także w formie uzupełniania luk w tekście muzycznym.
[3] Prace domowe:
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
[1] Sprawdziany słuchowe w zakresie wiedzy i umiejętności rozpoznawania materiału dźwiękowego (próg 51% poprawnych odpowiedzi)
[2] Sprawdziany słuchowe w zakresie umiejętności operowania materiałem muzycznym, pamięcią i pamięcią muzyczną;
[3] Prezentacja przygotowanych samodzielnie w toku cotygodniowej pracy własnej transkrypcji solowych partii improwizowanych, prezentowane indywidualnie, zaliczane na ocenę w czasie zajęć i/lub konsultacji.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 01-04-2021 10:55)