SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma Seminar - course description

General information
Course name Diploma Seminar
Course ID 03.2-WA-EASMD-MGR-Ć-S14_pNadGenPI5AA
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Barbara Literska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie przez studenta podstawowej wiedzy dotyczącej metod i reguł badania naukowego oraz zdobycie umiejętności posługiwania się literaturą w zakresie wybranego tematu planowanej pracy magisterskiej.

Prerequisites

  1. Zaliczenie przedmiotu Seminarium magisterskie z pierwszego semestru studiów.
  2. Umiejętność pisania i edycji tekstów w programie Microsoft Word.

Scope

WYKAZ ZAGADNIEŃ:

  1. Określenie stanu badań nad wskazaną w pierwszym semestrze studiów tematyką planowanej pracy magisterskiej (literatura przedmiotu, źródła).
  2. Weryfikacja tematu pracy.
  3. Określenie: problemu badawczego, celu badań, tezy, metod badawczych. 

Teaching methods

Wykład problemowy, dyskusja związana z wykładem, giełda pomysłów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przygotowanie w formie pisemnej (w wersji elektronicznej i w formie wydruku) i wygłoszenie dwóch referatów dotyczących:

  1. stanu badań nad wybranym problemem badawczym,
  2. właściwego konspektu planowanej pracy magisterskiej.

Recommended reading

Hajduk E., Hipoteza w badaniach pedagogicznych, Zielona Góra 1996.
Lissa Z., Wstęp do muzykologii, Warszawa 1970. 
Nowaczyk C., Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, PWN, Warszawa-Poznań 1985.
Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław-Kraków-Warszawa 1979.
Pilch T., Zasady badań  pedagogicznych,  Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa 1995. 
Sztabiński F., Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, Warszawa, 1997.

Further reading

Brożek A., Wprowadzenie do metodologii: dla studentów teorii muzyki i muzykologii, Warszawa 2007.  
Gołąb M., Spór o granice poznania dzieła muzycznego, Wrocław 2003. 
Husman H., Wstęp do muzykologii, Warszawa 1968. 
Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, PWN, Warszawa 1984.
Metodologia środowiskowych badań pedagogicznych,  red. R. Wroczyński, T. Pilch, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1970. 
Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Warszawa 1984. 
Zaborowski Z., Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław 1973. 
Zarys metodyki badań naukowych w pedagogice muzycznej, red. A. Kemp, Tłum. Andrzej Miśkiewicz, Janina Fyk, Zielona Góra 1997.

Notes


Modified by dr hab. Barbara Literska, prof. UZ (last modification: 20-04-2021 18:50)