SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychology - course description

General information
Course name Psychology
Course ID 05.8-WA-EASMD-PSYCH-S20
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Poszerzenie wiedzy studentów z zakresu teorii oraz praktyki psychologicznej i pedagogicznej. Wzbudzenie refleksji nad współczesnymi problemami edukacyjnymi.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii i pedagogiki.

Scope

Ambiwalencja roli, ewolucja funkcji zawodowych, autorytet współczesnego nauczyciela-wychowawcy. Radzenie sobie w sytuacjach stresowych. Stymulowanie i wspieranie rozwoju młodego człowieka. Samorządność. Twórczy nauczyciel, twórczy uczeń. Dziedziny wychowania (wychowanie estetyczne, moralne, obywatelskie, patriotyczne, zdrowotne). Współpraca szkoły ze środowiskiem. WSpólczesne osiągnięcia psychologii. 

Teaching methods

ćwiczenia

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą zaliczenia jest praca pisemna (opracowanie referatu/prezentacji multimedialnej/portfolio wybranego zagadnienia . Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z przygotowania psychologicznego .

Recommended reading

  1. Birch A., Psychologia rozwojowa w zarysie, tłum. J. Łuczyński, M. Olejnik, PWN, Warszawa 2012.
  2. Horby G., Hall E., Hall K., Nauczyciel wychowawca, tłum. J. Bartosik, GWP, Gdańsk 2005.oraz literatutra ustalana na zajeciach

Further reading

  1. Babiuch M., Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów, WSiP, Warszawa 2002.
  2. Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, red. A. Brzezińska, GWP, Gdańsk 2005.
  3. Śliwerski B., Współczesne kierunki I nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2001.
  4. Retter H., Komunikacja codzienna w pedagogice, tłum. M. Wojdak-Piątkowska, GWP, Gdańsk 2005.

Notes


Modified by dr Marzanna Farnicka (last modification: 08-04-2021 10:47)