SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy akompaniamentu fortepianowego |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-PodAk-S18 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Opanowanie podstawowego warsztatu niezbędnego do realizacji akompaniamentu fortepianowego.
2. Rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania wiedzy dotyczącej harmonii.
3. Wykształcenie umiejętności realizacji akompaniamentu w rożnych stylistykach.
4. Rozwijanie umiejętności szybkiego odczytu, realizacji i transpozycji progresji akordowych.
5. Zapoznanie z podstawowymi rodzajami faktur fortepianowych.
6. Zapoznanie z najczęściej występującymi problemami wykonawczymi na linii solista-akompaniator.
7. Wykształcenie umiejętności tworzenia dodatkowych elementów w formie utworu takich jak wstęp, zakończenie.
Opanowane podstawy gry na fortepianie. Zaliczenie przedmiotu w semestrze 4.
Podczas zajęć omawiane są problemy z zakresu:
- sposobów kształtowania akompaniamentu fortepianowego,
- zastosowania technik akompaniamentu odpowiednich dla poszczególnych stylów muzycznych,
- wykonawstwa w duecie.
Zajęcia mają charakter ćwiczeń praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie praktycznej realizacji technik akompaniamentu omawianych na zajęciach, pracy na zajęciach, obecności.
Levine Mark, Jazz Theory, Sher Music, Petaluma, 1995.
Levine Mark, Jazz Piano Book, Sher Music, Petaluma, 2005.
Haerle Dan, Jazz Piano Voicings Skills, Jamey Aebersold, 2010.
Dobbins Bill, A Creative Approach To Jazz Piano Harmony, Advance Music Gmbh, 2014.
Barrow Will, Learn & Master Piano, Legacy Learning, 2006.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 25-04-2021 23:21)