SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Produkcja muzyczna |
Kod przedmiotu | 03.2-WA-JiMEP-PrMuz-S21 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Jazz i muzyka estradowa |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 6 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie z artystycznymi, estetycznymi, psychofizycznymi, technicznymi i organizacyjnymi elementami produkcji materiału muzycznego w warunkach studyjnych i scenicznych.
Zaliczenie przedmiotu w semestrze 1.
Ten sam zakres tematyczny realizowany jest w każdym semestrze, ale stopniowo na coraz bardziej skomplikowanym materiale:
- elementy aranżacji
- praca z partyturą
- umiejętność słuchania emocjonalnego i technicznego
- kwestie estetyczne, artystycznej tożsamości, wizji i założeń oraz strategii działania
- posługiwanie się techniką nagraniową - procesy nagrania, miksu, edycji i masteringu
- umiejętność pracy z różnego rodzaju sprzętem, od najprostszych urządzeń (smartfony i dyktafony) po sprzęt profesjonalny
- świadomość emocjonalnego oddziaływania wyprodukowanego materiału muzycznego
- umiejętność asystowania artyście w procesie produkcji materiału / prowadzenia własnego projektu
- Ćwiczenia technik studyjnych realizowane pod kierunkiem pedagoga
- praca indywidualna studenta
- Dyskusja
- Analiza referencyjnych produkcji.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
- Aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
- realizacja 3 projektów i ich prezentacja
Howard Massey. Behind the Glass. Top Record Rroducers Tell How They Craft the Hits. Miller Freeman Books. San Francisco. 2000. ISBN 978-0879306144
Jake Brown. Rick Rubin: In the Studio. ECW Press. 2009. ISBN 978-1550228755
Robert Jourdain. Music, the Brain, and Ecstasy: How Music Captures Our Imagination. William Morrow Paperbacks. 2008. ISBN 978-0380782093
Bob Katz. Mastering Audio - 2nd Edition: The Art and the Science. Routledge (Focal Press). 2014. ISBN 9780240818962
Wessel Oltheten. Mixing with Impact - Learning to Make Musical Choices. Routledge (Focal Press). 2018. ISBN 9781138080898
F.Alton Everest. Podręcznik akustyki (Master handbook of Acoustics). Sonia Braga 2020. ISBN: 978-83-66512-99-3
Haigh Caroline. Classical Recording. A Practical Guide in the Decca Tradition. Taylor & Francis Ltd. 2000. ISBN: 9780367312800
* Poszczególne elementy procesu produkcji nie mogą być omawiane osobno z podziałem na semestry, stąd ten sam zakres tematyczny dla każdego z semestrów. Student styka się z pojedynczymi składowymi stopniowo, pracując na coraz bardziej skomplikowanym materiale.
* Instytut Muzyki dysponuje studiem nagrań wyposażonym w niezbędną do prowadzenia zajęć aparaturę, jednak student powinien być przygotowany do zaopatrzenia się w następujący sprzęt umożliwiający pracę indywidualną i realizaję zadań:
1. Komputer osobisty
2. Interface audio umożliwiający odsłuch profesjonalnej jakości sygnału stereo, wyposażony w co najmniej 1 wejście (ale najlepiej 2) mikrofonowo - liniowe (XLR/TRS) oraz wyjście słuchawkowe
3. Para studyjnej jakości słuchawek
Zakup sprzętu najlepiej skonsultować z prowadzącym zajęcia.
Zmodyfikowane przez prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (ostatnia modyfikacja: 24-05-2021 23:19)