SylabUZ

Generate PDF for this page

Techniki kompozytorskie - course description

General information
Course name Techniki kompozytorskie
Course ID 03.2-WA-EASMD-TechKom-S21
Faculty Faculty of Arts
Field of study Music Education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Stanisław Leśniewski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Wykorzystywanie wybranych technik kompozytorskich w twórczości własnej studenta. Poszerzenie umiejętności pracy z partyturą.

Prerequisites

Pozytywnie zdany egzamin wstępny na studia II stopnia i wybranie bloku fakultatywnego 'Kompozycja z elementami realizacji dźwięku'. Zaliczenie III semestru studiów.

Scope

1. Zapoznanie z wybranymi technikami używanymi przez kompozytorów muzyki klasycznej, filmowej i rozrywkowej.

2. Poznanie terminologii oraz zakresu pojęcia technik kompozytorskich.

3. Analiza fragmentów partytur i nagrań.

4. Przyswojenie umiejętności kształtowania we własnych próbach kompozytorskich poszczególnych elementów dzieła muzycznego według kryteriów charakterystycznych dla danej techniki kompozytorskiej.

Teaching methods

Analiza wybranych przykładów dzieł muzycznych, pokaz, dyskusja, praca własna studenta, instruktaż pedagoga. Omówienie i korekta prac przygotowywanych przez studenta.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie ze stopniem obejmuje:

- Obecność na zajęciach i aktywną pracę pod kierunkiem prowadzącego

- Pracę własną – przygotowanie ćwiczeń kompozytorskich

Żadna z powyższych aktywności nie może być oceniona na mniej niż 3,0 aby otrzymać zaliczenie przedmiotu.

Recommended reading

Gołąb M., Muzyczna moderna w XX wieku, Wrocław 2011.

Schäffer B., Muzyka XX wieku. Twórcy i problemy, Kraków 1975.

Gawlas J., Kontrapunkt, Kraków 1964.

Partytury i nagrania dobrane do każdego z zagadnień szczegółowych.

Further reading

Zieliński T., Problemy harmoniki nowoczesnej, Kraków 1983.

Gołąb M., Dodekafonia, Bydgoszcz 1987.

Ross A., Reszta jest hałasem. Słuchając dwudziestego wieku, przekł. A. Laskowski, Warszawa 2011.

Notes


Modified by dr Stanisław Leśniewski (last modification: 30-04-2021 16:38)