SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komiks i rysunek koncepcyjny |
Kod przedmiotu | 03.1-WA-MalarP-KiR-S16 |
Wydział | Wydział Artystyczny |
Kierunek | Malarstwo |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 15 | 1 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Student uczy się integracji zróżnicowanych doświadczeń z różnych przedmiotów z programu studiów w celu realizowania prac plastycznych - gotowych ilustracji, komiksów lub złożonych rysunków koncepcyjnych. Dostosowujemy umiejętność rysunku koncepcyjnego i posługiwania się językiem plastycznym komiksu do określonych realizacji. Jednym z celów jest świadome zastosowanie różnych stylistyk i tworzenie własnego stylu w realizacjach cyklu ilustracji lub komiksu. Student uczy się umiejętnie dobierać styl i konwencję do realizacji. Nauka jest poszerzona o zagadnienia związane ze sprzedażą gotowych realizacji oraz realia kontaktu z ich współtwórcami.
Podstawowe umiejętności w zakresie rysunku i kompozycji.
Umiejętność pracy twórczej z wyobraźni oraz na zadany temat.
Złożone kompozycje z zakresu rysunku koncepcyjnego i architektonicznego.
Realizacja komiksów i rysunków satyrycznych - autorskich oraz reklamowych.
Zastosowanie umiejętności ogólnych i specjalistycznych malarza w praktyce ilustracji i komiksu.
Dobór stylu i konwencji do realizacji.
Ćwiczenia realizowane są pod kierunkiem pedagoga. Wspólnie omawiane są różne przykłady oraz zastosowanie w praktyce nabywanych umiejętności.
Indywidualny kontakt ze studentem odbywa się w formie korekt prac wykonywanych podczas zajęć oraz domowych.
Nauka organizacji pracy właściwej dla tematyki zajęć.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uczestnictwo w zajęciach oraz zrealizowanie ćwiczeń praktycznych.
Na ogólną ocenę studenta składają się także: aktywność w pracowni, zaangażowanie i współpraca z prowadzącym, samodzielność, kreatywność. Istotne jest zrealizowanie ustalonej ilości rysunków.
Wojciech Frenzblau, Michał Gałek, Michał Uruszczak Podstawy rysunku architektonicznego i krajobrazowego, wyd Atropos
Kraków 2012
Sztuka i percepcja wzrokowa, R.Arnheim,Warszawa 1979
Giuseppe Cristiano, Kurs Tworzenia Storyboardów, wyd. ABE DOM WYDAWNICZY 2008
Mark Simon STORYBOARD - ruch w sztuce filmowej, wyd. Wydawnictwo Wojciech Marzec 2010
Strony internetowe poświęcone rysunkowi koncepcyjnemu.
Najwybitniejsze dzieła światowego komiksu i ilustracji.
W ramach zajęć będą odbywać się 2 godziny konsultacji tygodniowo.
Zmodyfikowane przez mgr Szymon Teluk (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 14:31)