SylabUZ
Course name | German I |
Course ID | 09.0-WX-AdP-JN01-Ć-S14_pNadGenC7GZN |
Faculty | Faculty of Law and Administration |
Field of study | Administration |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Opanowanie języka obcego na poziomie A2+ według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz wykonywania pracy zawodowej.
Słuchanie i mówienie: student potrafi odebrać i przekazać większość informacji pojawiających się w trakcie normalnego dnia pracy, może brać udział w typowych spotkaniach i zebraniach dotyczących znanych mu tematów, wyrażać własną opinię popartą argumentacją.
Czytanie: rozumie standardowe formy korespondencji, takie jak zamówienia, zażalenia, prośby i ustalenia, rozumie zasadniczą treść sprawozdań i raportów, rozumie instrukcje, procedury, polecenia w zakresie swoich kompetencji zawodowych, potrafi korzystać z tekstów specjalistycznych z wykorzystaniem słownika.
Pisanie: potrafi prowadzić standardową korespondencję, potrafi napisać prosty raport, wymagający korekty językowej, potrafi sporządzić proste instrukcje, zarządzenia bądź sformułować procedury.
Znajomość języka obcego na poziomie A2 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
1/ zawody z branży administracyjno - usługowej, czynności zawodowe pracownika administracyjnego, zakres obowiązków, funkcje i zadania, ścieżka edukacyjna oraz stopnie awansu zawodowego; 2/ proces rekrutacji: dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV, referencje, załączniki, rozmowa o pracę; 3/ struktura organizacyjna firmy, zakres zadań poszczególnych działów, kompetencje pracowników, stanowiska, lokalizacja przedsiębiorstwa; 4/ biuro tradycyjne i nowoczesne Open-Space-Büro; 5/ savoir-vivre w życiu zawodowym, normy i zasady dobrego zachowania, kultura korporacyjna, zasady pisane i niepisane; 6/ formy komunikacji zawodowej, pisma korespondencji biurowej; 7/ organizacja i przeprowadzenie szkoleń, konferencji, spotkań biznesowych z udziałem gości zagranicznych; 8/ obsługa urządzeń biurowych, dane techniczne, opisy informacyjne, rodzaje usterek sprzętu biurowego i możliwości ich rozwiązań.
Metodyka komunikacyjna nauczania języka obcego, korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych, tłumaczenie.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Testy obejmujące sprawności mówienia, z włączeniem prezentacji, czytania, pisania oraz testy leksykalne, bieżąca kontrola na zajęciach; uzyskanie co najmniej 60% w wynikach testów oraz w ramach bieżącej kontroli
Ute Koithan, Helen Schmitz, Tanja Sieber, Ralf Sonntag, Ralf-Peter Lösche, Ulrike Moritz, Aspekte neu B1 plus, Klett-Langenscheidt, 2014
Heuer W., Schober E., Baum W., Hass U., Pepe R., Aktuelle Lesetexte aus Wirtschaft und Beruf, Hueber Verlag, 2014
Jotzo S., Loibl B., Bosch G., Müller A., Baum W., Haas U., Schritte international im Beruf, Kommunikation am Arbeitsplatz, Hueber Verlag, 2014
Burda U., Dickel A., Olpińska M., Staatsordnung und politisches System, C.H.Beck, 2008
Burda U., Dickel A., Olpińska M., Europäische Union, C.H.Beck, 2009
materiały internetowe
Modified by dr Andrzej Tatara (last modification: 09-04-2021 13:27)