SylabUZ

Generate PDF for this page

Przedmiot do wyboru II - Mechanizmy lobbingu w samorządzie - course description

General information
Course name Przedmiot do wyboru II - Mechanizmy lobbingu w samorządzie
Course ID 10.6-WX-PRM-PWIIML- 20
Faculty Faculty of Law and Administration
Field of study Law
Education profile practical
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Opalińska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit

Aim of the course

Pokazanie technologii skutecznego działania grup lobbingowych opartych na systematycznie gromadzonej wiedzy w zakresie zarządzania sprawami publicznymi w administracji lokalnej. Poznanie współczesnych działań lobbingowych pozwala opracować strategie wpływu danych grup interesu na decyzje podejmowane przez władze samorządowe. 

Prerequisites

Podstawy prawa administracyjnego.

Scope

  1. Lobbing i grupy interesu w perspektywie teoretycznej
  2. Wpływ grup interesu na kształtowanie polityki samorządowej
  3. Kampanie lobbingowe - przykłady
  4. Regulacje prawne i etyczne lobbingu
  5. Formy i techniki wpływu 
  6. Skutki negatywnych wpływów grup interesu

Teaching methods

Wykład konwencjonalny i problemowy, analiza przykładów. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Kolokwium na koniec semestru z całości materiału.

Recommended reading

  1. Jasiecki K., Molęda-Zdziech M., Kurczewska U., Lobbing. Sztuka skutecznego wywierania wpływu, Kraków 2006. 
  2. Kuczma P., Lobbing w Polsce, Toruń 2010. 
  3. Dzieńdziora J., Model kompetencji współczesnego lobbysty, Warszawa 2018.
  4. Kalinowski M., Lobbing w świetle teorii wyboru publicznego, Łódź 2016.

Further reading

  1. Graniszewski L., Piątkowski C., Grupy interesu w Unii Europejskiej, Warszawa 2004.
  2. Jabłoński A. W., Sobkowiak L., Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wrocław 2009. 
  3. Machalski Z., Rubisz L.(red.), Grupy interesu. Teorie i działanie, Toruń 2003. 
  4. Wiszowaty M., Regulacja prawna lobbingu na świecie, Warszawa 2008. 

Notes


Modified by dr Wiktor Trybka (last modification: 30-04-2021 10:46)