SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Akrobatyka z elementami skoków na trampolinie |
Kod przedmiotu | 16.1-WL-WF-SP-AEST |
Wydział | Wydział Nauk Biologicznych |
Kierunek | Wychowanie fizyczne / nauczycielska |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie zdrowotnych aspektów uprawiania akrobatyki sportowej i skoków na trampolinie. Poznanie możliwości wykorzystania ćwiczeń z zakresu różnych sportów gimnastycznych w edukacji szkolnej, w zakresie wychowania fizycznego. Opanowanie podstawowych wiadomości i umiejętności praktycznych z zakresu techniki wykonania oraz metodyki nauczania podstawowych elementów akrobatycznych i elementów skoków na trampolinie.
Student posiada umiejętności ruchowe ukierunkowane na formy gimnastyczne i akrobatyczne oraz prezentuje poziom sprawności motorycznej umożliwiający wykonywanie ćwiczeń na specjalistycznych przyrządach gimnastycznych i akrobatycznych.
Laboratorium: Zasady bezpieczeństwa podczas zajęć z zakresu różnych sportów gimnastycznych. Gry i zabawy ruchowe z wykorzystaniem podstawowych ćwiczeń gimnastycznych. Technika wykonania i metodyka nauczania ćwiczeń zespołowych. Zasady prowadzenia ćwiczeń kształtujących. Nauczanie podstawowych ćwiczeń akrobatycznych (piramidy dwójkowe i trójkowe) oraz elementów w skokach na trampolinie, asekuracja i samoasekuracja. Doskonalenie techniki wykonania poznanych ćwiczeń użytkowo-sportowych, ćwiczeń akrobatycznych oraz elementów na trampolinie. Znajomość terminologii i techniki wykonania poznanych elementów. Łączenie poznanych elementów w układy – kompozycja i dobór. Doskonalenie własnych układów. Znajomość podstawowych przepisów sędziowskich w akrobatyce sportowej i skokach na trampolinie.
Pokaz, praca w grupach/praca indywidualna, pogadanka, obserwacja, opis, objaśnienie.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Laboratorium: Uczestnictwo w zajęciach, sprawdzian z treści teoretycznych oraz ocena wykonania układów ćwiczeń zespołowych i na trampolinie: ocena poprawności wykonania ćwiczeń z zakresu techniki, obszerności ruchu, kompozycji, estetyki i trudności. Ocena poprawności używanej terminologii dotyczącą opisu techniki i metodyki nauczania ćwiczeń podczas wypowiedzi, ocena umiejętność prawidłowego i bezpiecznego przygotowania stanowisk ćwiczeń.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Prowadzący zajęcia zapewnia studentom możliwość dodatkowych konsultacji warsztatowych na przyrządach 1 raz w tygodniu w dniu i godzinie podanej na początku semestru.
Zmodyfikowane przez dr Bartłomiej Hes (ostatnia modyfikacja: 13-04-2021 11:10)