SylabUZ
Course name | Teoria i metodyka treningu sportowego |
Course ID | 16.1-WL-WF-TMTS |
Faculty | Faculty of Biological Sciences |
Field of study | Physical Education / Teaching |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Laboratory | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Wiedza z zakresu teorii sportu, fizjologii ogólnej człowieka, podstaw pedagogiki i metodyki sportów indywidualnych i zespołowych.
Wykłady:
1. Struktura treningu sportowego.
2. Zasady prowadzenia kontroli w sporcie.
3. Technika sportowa jako specyficzny przejaw zdolności motorycznych.
4. Taktyka prowadzenia walki sportowej a efektywność procesu treningowego.
5. Metody, formy, środki treningowe.
6. Etapy procesu treningowego – ich typowe cele i zadania.
7.Wczesna specjalizacja sportowa – jej pozytywne i negatywne aspekty.
8. Zastosowanie metod modelowania w procesie treningu sportowego.
Laboratoria:
1. Struktura treningu sportowego
2. Sposoby rejestracji obciążeń treningowych
3. Przygotowanie techniczno-taktyczne w sporcie
4. Kontrola efektywności procesu treningowego
5. Kryteria testu i warunki jego prowadzenia
6.System szkolenia sportowego
7. Planowanie procesu treningowego
Metody słowne; wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. Metody eksponujące: film, pokaz. Metoda tekstu przewodniego, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę obejmuje materiał ćwiczeniowy, warunkiem zaliczenia jest otrzymanie przez studenta minimum 3 pozytywnych ocen cząstkowych z pięciu pytań jakie są mu zadawane podczas sprawdzianu, aby uzyskać ocenę pozytywną z pytania cząstkowego student musi wykazać się minimum 50% wiedzą jaka była mu zaprezentowana na zajęciach.
Wykłady: egzamin na ocenę obejmuje materiał wykładowy i ćwiczeniowy, warunkiem zdawania egzaminu jest uzyskanie oceny pozytywnej z ćwiczeń. Warunkiem zdania egzaminu jest otrzymanie przez studenta minimum 50% punktów z możliwych do otrzymania z testu.
1. Naglak Z.: Metodyka trenowania sportowca. Wrocław 1999. AWF.
2. Sozański H. (red.): Podstawy teorii treningu sportowego. Warszawa 1999. RCMSzKFiS.
3. Sozański H.: Wybrane aspekty kwalifikacji dzieci i młodzieży do sportu i treningu. PFSM Warszawa 2005
1. Ljach W.: Kształtowanie zdolności motorycznych dzieci i młodzieży. COS, Warszawa, 2003.
2. Prus G.: Przygotowanie kondycyjne w sporcie. AWF, Katowice, 2003. Wydział Lekarski i Nauk o Zdrowiu Kierunek: Wychowanie fizyczne 152
3. Raczek J., Młynarski W., Ljach W.: Kształtowanie i diagnozowanie koordynacyjnych zdolności motorycznych. AWF, Katowice, 2002.
4. Rynkiewicz T. Kajakarstwo klasyczne, AWF Poznań 2009.
Modified by dr Ewa Skorupka (last modification: 14-04-2021 12:27)