SylabUZ
Course name | Trening siłowy |
Course ID | 16.1-WL-WFD-TS |
Faculty | Faculty of Biological Sciences |
Field of study | Physical Education / Teaching |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z treningiem siłowym oraz jego wpływem na organizm człowieka. Przedstawienie zestawów ćwiczeń stosowanych w treningu siłowym. Dostarczenie studentowi praktycznych umiejętności stosowania ćwiczeń siłowych oraz umiejętności tworzenia planów treningowych.
Podstawy wiedzy z zakresu anatomii narządu ruchu człowieka. Sprawność fizyczna umożliwiająca aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Definicja treningu siłowego, zagadnienia związane z treningiem siłowym.
Wpływ ćwiczeń siłowych na zdrowie człowieka.
Ćwiczenia siłowe a procesy wzrosty młodego organizmu.
Zasady bezpieczeństwa podczas prowadzenia ćwiczeń siłowych na zajęciach wychowania fizycznego.
Zastosowanie ćwiczeń siłowych na różnych etapach kształcenia dzieci i młodzieży szkolnej.
Zastosowanie ćwiczeń siłowych w treningu prozdrowotnym.
Dobór obciążeń w zależności od wieku, sprawności i stanu zdrowia osób ćwiczących.
Trening siłowy z obciążeniem własnego ciała, trening siłowy w parach, trening funkcjonalny.
Metody treningu siłowego.
Trening siłowy w różnych dyscyplinach sportu.
Wykorzystanie treningu siłowego w pracy trenera osobistego (dobór ćwiczeń do indywidualnych potrzeb podopiecznych)
Tworzenie planów treningowych z wykorzystaniem ćwiczeń siłowych
Metoda syntetyczna, analityczna, poglądowa/pokaz, ćwiczenia praktyczne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Laboratorium: aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowania konspektu lekcji z ćwiczeń siłowych, projekt planu treningowego dla różnych potrzeb rekreacyjnych i/lub sportowych, zastosowanie rozwiązań metodyczno - organizacyjnych w trakcie prowadzenia zajęć praktycznych.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25 stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Adach Z. i in. Fizjologia wysiłku i treningu fizycznego. Wyd. PZWL Warszawa 2019
Delavier F. Atlas treningu siłowego. Warszawa 2007.
Kruszewski M. Metody treningu i podstawy żywienia w sportach siłowych. Warszawa 2007
Jaskólski A. Podstawy fizjologii wysiłku fizycznego, wyd 2. AWF Wrocław 2019
Stefaniak T. Atlas uniwersalnych ćwiczeń siłowych. Wrocław 2006
Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
Modified by dr Ewa Skorupka (last modification: 14-04-2021 12:27)