SylabUZ
Course name | Praktyka pedagogiczna ciągła - wrzesień po 1 roku studiów 120 godzin w szkole ponadpodstawowej. |
Course ID | 05.9-WL-WF-SD-PPII |
Faculty | Faculty of Biological Sciences |
Field of study | Physical Education / Teaching |
Education profile | practical |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 120 | 8 | 120 | 8 | Credit with grade |
Celem praktyki jest zapoznanie studenta z pełnym zakresem czynności związanych z pracą w szkole ponadpodstawowej, rozwijanie umiejętności samodzielnego projektowania, programowania i planowania pracy dydaktyczno - wychowawczej na poziomie ogólnym i szczegółowym w szkole ponadpodstawowej (na podstawie diagnozy środowiskowej i osobniczej).
Rozwijanie kreatywności studenta w doborze metod i form pracy z młodzieżą szkoły ponadpodstawowej.
Wdrażanie studentów do procesu mierzenia jakości wychowania fizycznego poprzez obserwacje lekcji wychowania fizycznego (doradczo- doskonaląca, kontrolno- oceniająca, diagnozująca)
Zweryfikowanie przez studenta wiedzy teoretycznej w działaniach praktycznych, autoewaluacja jakości szkolnego WF oraz własnych kompetencji w roli badacza i nowatora Samodzielne prowadzenie lekcji wychowawczej, lekcji wychowania fizycznego i zajęć pozalekcyjnych na podstawie scenariuszy lekcji wychowania fizycznego;
Stworzenie warunków do rozpoznania swoich predyspozycji do roli nauczyciela i animatora zajęć sportowych w szkole, samooceny umiejętności stosowania nowoczesnych metod auto monitoringu aktywności fizycznej młodych ludzi.
Dobra znajomość z zakresu rozwoju psychofizycznego młodzieży. Zaliczenie praktyki pedagogicznej w szkole podstawowej
Poznanie organizacji pracy szkoły i planu dydaktyczno-wychowawczy placówki, funkcjonowanie w szkole biblioteki, świetlicy, samorządu uczniowskiego, opieki medycznej, Rady Pedagogicznej itp.
Poznanie warsztatu pracy nauczyciela WF, ze szczególnym uwzględnieniem: rocznego planu pracy (rozkładu materiału), i w tym kontekście przeprowadzenie samodzielnie diagnozy środowiskowej i osobniczej (posiadanego sprzętu sportowego i urządzeń sportowych, testów oceniających sprawność fizyczną i wydolność organizmu) jako specyficznych środków dydaktycznych motywujących młodzież do rozwijania samowiedzy uczestnika kultury fizycznej;
Monitorowanie i dokumentowanie zaangażowania uczniów do uczestnictwa w kulturze fizycznej: IPAQ- Kwestionariusz aktywności fizycznej, Kalendarz Aktywności fizycznej, elektroniczne sposoby pomiaru aktywności fizycznej.
Przeprowadzenie obserwacji (w tym obserwacje doradczo- doskonalącej, diagnozującej i kontrolno- oceniającej) lekcji wychowania fizycznego, pozalekcyjnych zajęć sportowo-rekreacyjnych prowadzonych w ramach UKS lub SKS.
Samodzielne prowadzenie lekcji wychowawczej, lekcji wychowania fizycznego i zajęć pozalekcyjnych na podstawie scenariuszy lekcji, ocena jakościowych komponentów lekcji przez nauczyciela i uczniów, samoocena umiejętności wykorzystania metod aktywizujących uczniów poznawczo i emocjonalnie do realizacji zadań dydaktyczno – wychowawczych w lekcji WF (m. in. programowanego uczenia się i usprawniania się, problemowej).
Metoda działań praktycznych
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez – opiekuna praktyki , złożenie wymaganych dokumentów (opinii o pracy, karty praktyki studenta), w wyznaczonym terminie przez Koordynatora praktyki z ramienia UZ.
Ocena końcowa - podstawą jest ocena wystawiona przez opiekuna w szkole. W przypadku nieterminowego rozliczenia Koordynator może tę ocenę zmienić.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
Modified by dr Grażyna Biczysko (last modification: 04-05-2021 09:37)