SylabUZ

Generate PDF for this page

Badanie jakości usług hotelarskich - course description

General information
Course name Badanie jakości usług hotelarskich
Course ID 04.4-WZS-TiRP-BJUH
Faculty Faculty of Biological Sciences
Field of study tourism and entertainment
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Gandecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest przyswojenie wiedzy o metodach i technikach badawczych stosowanych w hotelarstwie, dotyczących  oceny jakości usług hotelu, oceny lojalności potencjalnych i stałych gości, pomiaru satysfakcji klienta, skuteczności konkurowania jakością oraz efektywności promocyjnych hotelu.

Prerequisites

Podstawowe wymagania z zakresu podstaw ekonomii, ekonomiki turystyki i rekreacji, wiedza z zakresu podstaw marketingu.

Scope

  • Wprowadzenie do treści dotyczących badania jakości usług hotelarskich.
  • Klasyfikacja metod, technik badawczych na rynku hotelarskim.
  • Metody badań jakości usług hotelarskich.
  • Zasady budowy kwestionariusza do badań jakościowych w hotelarstwie.
  • Techniki pomiaru jakości usług hotelarskich.
  • Metody prezentacji wyników badań.
  • Badania jakościowe Servqual, CSI, CIT oraz TQM.
  • Badanie lojalności i preferencji gości hotelowych.
  • Metody gromadzenia danych o lojalności klienta w hotelarstwie.
  • Ranking satysfakcji klienta hotelowego. Indeks Satysfakcji Klienta.
  • Źródła informacji o jakości usług hotelarskich.
  • Jakość usług a kategoryzacja hoteli.
  • Norma ISO 9001 w przedsiębiorstwach hotelarskich. System HACCP w gastronomii hotelarskiej.
  • Pomiary skuteczności konkurowania przez jakość w hotelarstwie.

Teaching methods

  • Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe oraz metoda pokazu,
  • Ćwiczenia -  metoda ćwiczeniowa i metoda pokazu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z wykładu (50%)

Recommended reading

  1. M. Olszewski, Zastosowanie metod oceny jakości w hotelarstwie, w: Turystyka w ujęciu globalnym i lokalnym, pod red. G. Gołembskiego, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2004
  2. N. Hill, J. Alexander, Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003
  3. W. Urban, D. Siemieniako, Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, PWN, Warszawa 2008
  4. G. Gołembski, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 1998
  5. S. Borkowski, E. Wszendybył, Jakość i efektywność usług hotelarskich,  Warszawa 2007.
  6. M. Kachniewska, Zarządzanie jakością usług turystycznych, Warszawa 2002.

Further reading

  1. K. Szczepańska, Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Warszawa 1998.
  2. J. Krupa, A. Szmulik, Znaczenie kosztów jakości w procesie zarządzania jakością, Materiały Konferencji Naukowej, AE, Kraków 2002.
  3. M. Szreder, Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa 2004
  4. A. Panasiuk, D. Szostak, Hotelarstwo Usługi- eksploatacja- zarządzanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

Notes


Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 07-06-2021 16:00)