SylabUZ

Generate PDF for this page

Zachowania nabywcze i dystrybucja usług hotelarskich - course description

General information
Course name Zachowania nabywcze i dystrybucja usług hotelarskich
Course ID 04.4-WZS-TiRP-ZNDUH
Faculty Faculty of Biological Sciences
Field of study tourism and entertainment
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Gandecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przedstawienie rynkowych zachowań konsumentów oraz sposobów wykorzystania tej wiedzy w strategii marketingowej przedsiębiorstwa, omówienie czynników kształtujących postępowanie nabywcy w podstawowych obszarach działań marketingowych, omówienie podstawowych sposobów dystrybucji usług hotelarskich

Prerequisites

Podstawowe wymagania z zakresu podstaw ekonomii, ekonomiki turystyki i rekreacji, wiedza z zakresu podstaw marketingu.

Scope

  • Zachowania klientów w hotelarstwie.
  • Metody badania zachowań w hotelarstwie.
  • Źródła informacji wykorzystywane w badaniach usług hotelarskich.
  • Czynniki wpływające na zachowanie klientów w branży hotelarskiej.
  • Portret gościa hotelowego.
  • Sposoby spostrzegania oferty przez turystę. Komunikacja z gościem hotelowym.
  • Podstawowe pojęcia i definicje związane z dystrybucją usług hotelarskich i funkcjonowaniem systemów informacyjnych i rezerwacyjnych.
  • Podstawowe techniki dystrybucyjne w hotelarstwie.
  • Internet a zachowania nabywcze konsumentów usług hotelarskich.
  • Wykorzystanie Internetu w dystrybucji przez producentów usług hotelarskich.
  • Wykorzystanie internetowych systemów dystrybucji przez pośredników w hotelarstwie.
  • Globalne Systemy Dystrybucji i Centralne Systemy Rezerwacyjne

Teaching methods

Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe oraz metoda pokazu,

Ćwiczenia - metoda ćwiczeniowa i metoda pokazu

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ocen z wykładów (50%) i z ćwiczeń (50%))

Recommended reading

B. Dobiegała-Korona, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, wyd. Almamer 2010
L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Wyd. Proksenia 2010
M. Nalazek, Internetowe kanały dystrybucji na rynku turystycznym, Wyd. Difin, Warszawa2010

Further reading

A. Pawlicz, E-turystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
E. Rudawska, Lojalność klientów, Warszawa 2005

Notes


Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 09-06-2021 16:29)