SylabUZ

Generate PDF for this page

Marketing usług hotelarskich - course description

General information
Course name Marketing usług hotelarskich
Course ID 04.4-WZS-TiRP-MUH
Faculty Faculty of Biological Sciences
Field of study tourism and entertainment
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Paweł Czechowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest poznanie zasad i specyfiki marketingu w hotelarstwie, wyjaśnienie istoty oraz cech marketingu w hotelarstwie, nabycie umiejętności posługiwania się podstawowymi metodami i technikami marketingowymi w działalności hotelarskiej, poznanie sposobów formułowania strategii marketingowych w działalności hotelarskiej.

Prerequisites

wiedza z przedmiotów Podstawy Marketingu oraz Hotelarstwo

Scope

Wykłady

  • Wprowadzenie do zagadnień marketingu w hotelarstwie.
  • Jakość usług hotelarskich a kategoryzacja obiektów hotelarskich.
  • Marketing-mix w przedsiębiorstwie hotelarskim.
  • Instrumenty promocji w hotelarstwie.
  • Marketing bezpośredni i sprzedaż sprzedaż osobista w hotelarstwie.
  • Znaczenie public relations w turystyce.
  • Znaczenie reklamy w hotelarstwie.
  • Polityka cenowa hotelarstwie.

Ćwiczenia

  • Zachowanie klienta na rynku usług hotelarskich
  • Segmentacja rynku usług hotelarskich
  • Cechy usług hotelarskich
  • Zastosowanie macierzy Ansoffa oraz macierzy BCG w hotelarstwie
  • Znaczenie marki w hotelarstwie
  • Dystrybucja usług hotelarskich
  • Model komunikacji marketingowej wg Kotlera
  • Wydawnictwa promocyjne i ich wykorzystanie w hotelarstwie
  • Rola personelu w hotelarstwie
  • Rola targów turystycznych w działalności hotelarskiej
  • Nowoczesne narzędzia promocji stosowane w hotelarstwie
  • Zastosowanie strategii marketingowych w hotelarstwie

Teaching methods

Wykłady i ćwiczenia dotyczą poszczególnych narzędzi marketingu.

Na wykładach wykorzystywana jest metoda konwencjonalna i problemowa.

Na ćwiczeniach wykorzystywana jest metoda case study i metoda pokazu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią ocen z wykładów (50%) i z ćwiczeń (50%)

Recommended reading

M. Turkowski, Marketing usług hotelarskich, Wyd. PWE, Warszawa 2010
J. Altkorn, Marketing w turystyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005
 Marketing usług turystycznych pod red. A. Panasiuka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005

Further reading

M. Johann, Strategie marketingowe w turystyce, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009
W. B. Martin, Zarządzanie jakością obsługi w restauracjach i hotelach, Kraków 2006

Notes


Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 16-06-2021 12:44)