SylabUZ

Generate PDF for this page

Budowa rynku turystycznego i analiza popytu - course description

General information
Course name Budowa rynku turystycznego i analiza popytu
Course ID 04.4-WZS-TiRP-BRTAP
Faculty Faculty of Biological Sciences
Field of study tourism and entertainment
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • doc. dr Krzysztof Dzieńdziura
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Przedmiot dotyczy poznania specyfiki badań rynku turystycznego. Przedmiot umożliwia zdobycie wiedzy o sposobach pomiaru ruchu turystycznego oraz dotyczy analizy bieżącego ruchu turystycznego a także ukazuje sposoby prognozowania ruchu turystycznego.

Prerequisites

Podstawowe wymagania z zakresu podstaw ekonomii, ekonomiki turystyki i rekreacji, wiedza z zakresu podstaw marketingu.

Scope

  • Wprowadzenie do treści dotyczących badania rynku turystycznego.
  • Klasyfikacja metod, technik badawczych na rynku turystycznym.
  • Metody projektowania badania rynku turystycznego.
  • Metodologia badań w dziedzinie rekreacji i turystyki.
  • Dobór próby do badania rynku. Liczebność próby w badaniach rynkowych.
  • Zasady budowy kwestionariusza i skalowanie odpowiedzi.
  • Metody badań empirycznych (eksperyment, monografia, sondaż diagnostyczny, badania panelowe, itd.).
  • Metody badań rynku turystycznego (wskaźniki: Schneidera, Charvata, Deferta).
  • Metody badań ruchu turystycznego (krajowego i zagranicznego).
  • Metody prezentacji wyników badań.
  • Badanie elastyczności i sezonowości popytu turystycznego.
  • Wskaźniki w analizie wielkości i struktury popytu turystycznego.
  • Analiza pojemności rynku turystycznego. Analiza przestrzenna rynku turystycznego.
  • Popyt turystyczny jako kategoria ekonomiczna. Cechy i determinanty ekonomiczne popytu turystycznego.
  • Uwarunkowania decyzji nabywczych na rynku turystycznym.
  • Źródła informacji o popycie turystycznym.
  • Modele zachowań konsumentów na rynku turystycznym.
  • Tendencje w popycie turystycznym w Polsce.

Teaching methods

Wykład – w zależności od omawianego problemu - metody konwencjonalne lub problemowe oraz metoda pokazu,
Ćwiczenia - metoda ćwiczeniowa i metoda pokazu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z wykładów (50%)

Recommended reading

S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2011
Badania rynku. Metody i zastosowania pod red. Z. Kędzior, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2005
A. Niezgoda, P. Zmyślony, Popyt turystyczny: uwarunkowania i perspektywy rozwoju, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2003

Further reading


 L. Rudnicki, Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, Proksenia, Kraków 2010

Analiza rynku pod red. H. Mruka, Wydawnictwo PWE, Warszawa 2003

Notes


Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 14-06-2021 10:14)