SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy marketingu - course description

General information
Course name Podstawy marketingu
Course ID 04.4-WZS-TiRP-PM
Faculty Faculty of Biological Sciences
Field of study tourism and entertainment
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Barbara Jurkowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie z istotą, celami i instrumentami marketingu w gospodarce rynkowej. Nabycie umiejętności posługiwania się podstawowymi pojęciami marketingu, metodami i technikami marketingowymi oraz rozumienia i wykorzystania ich w praktyce.

 

Prerequisites

Przyswajanie przez studenta wiedzy z zakresu podstaw marketingu wymaga wcześniejszego przygotowania z przedmiotów: ekonomia, zarządzanie. Student powinien rozumieć podstawowe kategorie ekonomiczne, zasady działania struktur podmiotowych rynku, opisu i analizy problemów zarządzania i marketingu.

Scope

Wykłady

  • Ewolucja poglądów na znaczenie marketingu.
  • Marketing – definicje (filozofia, istota, rola, znaczenie, zasady funkcje, zadania).
  • Marketing – pojęcia podstawowe.
  • Koncepcja marketing-mixu 4P (product, price, promotion, place) i jej rozwinięcie do 5P, 6P i 7P.
  • Instrumenty marketingu partnerskiego - 4C.
  • Zachowanie nabywców (klientów) na rynku.
  • Proces postępowania klienta.
  • Uwarunkowania i modele zachowań rynkowych w zależności od rodzaju nabywcy.
  • Segmentacja rynku .
  • Pojęcie i ogólne warunki wyodrębniania segmentów rynku.
  • Wybór rynków docelowych i pozycjonowanie oferty.
  • Elementy zarządzania marketingowego - podstawowe decyzje strategiczne.

Ćwiczenia

  • Produkt (istota, rodzaje, funkcje, filozofia produktu poszerzonego, linia asortyment, cykl życia produktu, marka- istota i znaczenie).
  • Cena (istota i funkcje ceny, procedura i wybrane metody ustalania cen, strategie cenowe, polityka upustów i rabatów).
  • Dystrybucja (pojęcie, kanały dystrybucji, rodzaje formy, zadania).
  • Promocja (promocja jako proces komunikacji, koncepcja promotion-mix’u, public relations, sponsoring, product placement).

Teaching methods

Wykłady i ćwiczenia dotyczą problematyki marketingu . Podczas wykładów i ćwiczeń ilustrowane będą materiały poglądowe (prezentacja multimedialna). Na ćwiczeniach przedstawione zostaną studia przypadków, a także scenariusze nawiązujące do określonego celu zajęć i stanowiących podstawę do konwersacji. Podczas ćwiczeń studenci będą pracować w grupach nad stworzeniem badań marketingowych i kampanii promocyjnej produktu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Zaliczenie przedmiotu na ocenę na podstawie oceny z ćwiczeń (50%) i oceny z wykładów (50%).

Recommended reading

1. Armstrong G., Kotler P., Marketing: wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.

2. Domański T. (red.), Strategie budowania marki i rozwoju handlu : nowe trendy i wyzwania dla marketingu, PWE, Warszawa 2020.

3. Kotler P., Keller K., Marketing, Wyd. Rebis, Poznań 2012.

4. Kramer T., Podstawy marketingu, Wyd. PWE, Warszawa 2004.

5. Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H., Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005.
 


 

Further reading

1. Kubisiak P. (red.), ICAN Management Review Polska, ICAN Institute, Warszawa 2020.

2. Smyczek K. (red.), Consumer rights protection: threats and opportunities for enhancing consumer awareness,Publishing House of the University of Economics, Katowice 2020. 

3. Pabian B., Zarządzanie w turystyce zrównoważonej: zarys problematyki, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice 2020.

 

 

Notes


Modified by dr inż. Barbara Jurkowska (last modification: 07-06-2021 12:22)