Poznanie podstawowych zasad i reguł (teoretycznych i praktycznych) projektowania szlaków turystycznych, ich zagospodarowania turystycznego i atrakcyjności.
Prerequisites
Podstawowe wymagania z zakresu wiedzy i umiejętności w znakowaniu szlaków turystycznych i ich konserwacji oraz tworzenia nowego produktu turystycznego (szlaku).
Scope
Podstawowe cele i założenia projektowania szlaków turystycznych.
Ważność szlaków turystycznych w przestrzeni turystycznej.
Historia i stan współczesny wybranych szlaków turystycznych.
Mój pierwszy szlak – moje pierwsza wycieczka szlakiem turystycznym.
Metodyka znakowania szlaków turystycznych.
Inwentaryzacja krajoznawcza szlaku turystycznego.
Projektowanie wybranych szlaków w gminie, powiecie, województwie, regionie geograficznym.
Zagospodarowanie turystyczne szlaków i ich atrakcyjność.
Szlaki tematyczne w Polsce i w woj. lubuskim.
Elementy składowe produktu turystycznego – szlaku (usługa, obiekt, rzecz, wyobrażenie, impreza).
Teaching methods
Ćwiczenia i metoda pokazowa, praca samodzielna z zadaniami, studenci przygotowują projekt szlaku (prezentacja).
Learning outcomes and methods of theirs verification
Outcome description
Outcome symbols
Methods of verification
The class form
Assignment conditions
Ocena ostateczna ustalana jest na podstawie końcowej oceny z ćwiczeń (rozliczenie projektu szlaku), znajomości literatury obowiązkowej oraz umiejętności praktycznych kształtowanych w ramach zajęć.
Recommended reading
Instrukcja znakowania szlaków turystycznych, Warszawa 2007.
Szewczykowie I. R., Szlaki turystyczne, Warszawa 2008.
Szlaki turystyczne jako specyficzny rodzaj produktu turystycznego [w:] Droga szlaku lokalnego do produktu turystycznego, red. Kruczek Z., Kraków – Zawoja 2006.
Further reading
Turystyczny Atlas Polski, Warszawa 2006.
Mielcarek R., Szlaki dla obieżyświatów, Poznań 1999.
Watkins S., Jones C., Niezapomniane szlaki na które warto wyruszyć choć raz, Poznań 2008.
Notes
Modified by dr Paweł Czechowski (last modification: 21-06-2021 15:39)