SylabUZ

Generate PDF for this page

Obsługa klientów w biurze podróży - course description

General information
Course name Obsługa klientów w biurze podróży
Course ID 04.4-WB-TiR2P-F4-ObKl-S21
Faculty Faculty of Biological Sciences
Field of study tourism and entertainment
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • doc. dr Krzysztof Dzieńdziura
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 20 1,33 12 0,8 Credit with grade
Laboratory 10 0,67 6 0,4 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie z zagadnieniami praktycznymi i teoretycznymi związanymi z obsługą klientów w działalności biura podróży. Przedmiot umożliwia zdobycie umiejętności i zapoznania się z technikami potrzebnymi do obsługi klientów, prowadzenia sprzedaży produktów turystycznych świadczonych przez podmioty działające w branży turystycznej.

Prerequisites

Znajomość podstaw marketingu, podstawowa wiedza w zakresie obsługi ruchu turystycznego, znajomość podstawowych pojęć występujących w turystyce.

Scope

Ć 1. Wprowadzenie do przedmiotu, podanie literatury, wstępne omówienie zagadnień.

Ć 2,3. Rola, funkcje, rodzaje, struktura działalności biur podróży.

Ć 4,5 Podstawy prawne obsługi klienta w polskich biurach podróży.

Ć 6,7 Znaczenie jakości obsługi klienta.

Ć 8,9 Turystyczny Kodeks Etyczny.

Ć 10-29. Praktyczne działania, symulacje obsługi klienta w biurze podróży.

Ć 30. Podsumowanie, zaliczenie, ocena.

Teaching methods

Student uczestniczy w ćwiczeniach, które mają formę dyskusji problemowej oraz formę praktycznego zapoznania się z obsługą klientów w biurze podróży. Student w sposób empiryczny, symulując zadaną problematykę obsługi przez prowadzącego, rozwiązuje problemy związane z obsługą klientów. Zapoznaje się również samodzielnie ze wskazaną literaturę przedmiotu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Udział w zajęciach, prezentacja praktyczna odnosząca się do przeprowadzenia obsługi klienta w biurze podróży, kolokwium zaliczeniowe

Recommended reading

  1. Meyer B. (red.) Obsługa uczestników turystyki i rekreacji. Wybrane aspekty, Difin, Warszawa, 2015
  2. Kruczek Z., Obsługa ruchu turystycznego. Teoria i Praktyka (red.) Wyd. PROKSENIA, Kraków, 2014
  3. Alejziak B., Organizacja i technika pracy biurowej w turystyce, Albis, Kraków 2002.
  4. Rapacz A. (red.) Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 2001.

Further reading

1. Rudawska I, Soboń M. (red.), Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Difin, Warszawa 2009.

2. Bosiacki S., Śniadek J., Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego, AWF w Poznaniu, Poznań 2004.

3. Pernal E., Savoir-vivre w podróży. Poradnik dla turystów i biznesmenów, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001.

Notes


Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 24-06-2021 12:46)