SylabUZ
Course name | Obsługa klientów w biurze podróży |
Course ID | 04.4-WB-TiR2P-F4-ObKl-S21 |
Faculty | Faculty of Biological Sciences |
Field of study | tourism and entertainment |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 20 | 1,33 | 12 | 0,8 | Credit with grade |
Laboratory | 10 | 0,67 | 6 | 0,4 | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zapoznanie z zagadnieniami praktycznymi i teoretycznymi związanymi z obsługą klientów w działalności biura podróży. Przedmiot umożliwia zdobycie umiejętności i zapoznania się z technikami potrzebnymi do obsługi klientów, prowadzenia sprzedaży produktów turystycznych świadczonych przez podmioty działające w branży turystycznej.
Znajomość podstaw marketingu, podstawowa wiedza w zakresie obsługi ruchu turystycznego, znajomość podstawowych pojęć występujących w turystyce.
Ć 1. Wprowadzenie do przedmiotu, podanie literatury, wstępne omówienie zagadnień.
Ć 2,3. Rola, funkcje, rodzaje, struktura działalności biur podróży.
Ć 4,5 Podstawy prawne obsługi klienta w polskich biurach podróży.
Ć 6,7 Znaczenie jakości obsługi klienta.
Ć 8,9 Turystyczny Kodeks Etyczny.
Ć 10-29. Praktyczne działania, symulacje obsługi klienta w biurze podróży.
Ć 30. Podsumowanie, zaliczenie, ocena.
Student uczestniczy w ćwiczeniach, które mają formę dyskusji problemowej oraz formę praktycznego zapoznania się z obsługą klientów w biurze podróży. Student w sposób empiryczny, symulując zadaną problematykę obsługi przez prowadzącego, rozwiązuje problemy związane z obsługą klientów. Zapoznaje się również samodzielnie ze wskazaną literaturę przedmiotu.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Udział w zajęciach, prezentacja praktyczna odnosząca się do przeprowadzenia obsługi klienta w biurze podróży, kolokwium zaliczeniowe
1. Rudawska I, Soboń M. (red.), Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Difin, Warszawa 2009.
2. Bosiacki S., Śniadek J., Metodyka i technika obsługi ruchu turystycznego, AWF w Poznaniu, Poznań 2004.
3. Pernal E., Savoir-vivre w podróży. Poradnik dla turystów i biznesmenów, Prószyński i S-ka, Warszawa 2001.
Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 24-06-2021 12:46)