SylabUZ

Generate PDF for this page

Turystyka biznesowa - course description

General information
Course name Turystyka biznesowa
Course ID 04.4-WB-TiR2P-F4-TBi-S21
Faculty Faculty of Biological Sciences
Field of study tourism and entertainment
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Gandecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 20 1,33 12 0,8 Credit with grade
Laboratory 10 0,67 6 0,4 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z dynamicznie rozwijającym się rynkiem turystyki biznesowej, wyposażenie go w wiedzę z zakresu działania sektora turystycznego z ukierunkowaniem na usługi MICE (przemysł spotkań), spotkania grupowe (seminaria, konferencje itp.), wystawy (targi, pokazy dla branży lub klientów), szkolenia, kursy, podróże motywacyjne (incentive travel), imprezy firmowe – imprezy integracyjne, motywacyjne.

Prerequisites

znajomość nowych trendów w turystyce

Scope

1. Podstawy turystyki biznesowej. Czynniki rozwoju turystyki biznesowej. Zakres i metody badań turystyki biznesowej.

2. Formy turystyki biznesowej - turystyka konferencyjna, kongresowa, motywacyjna, korporacyjna, przemysł wystawienniczy.

3. Rynek turystyki biznesowej. Odbiorcy oferty turystyki biznesowej. Potencjał obszaru recepcji turystycznej z punktu widzenia oferty turystyczno-biznesowej 

4. Produkt turystyki biznesowej. Strategie: produktów, promocji i sprzedaży

5. Determinanty kształtowania i rozwoju turystyki biznesowej

6. Dobre praktyki: studia przypadków dotyczące turystyki biznesowej w Polsce i na świecie

Teaching methods

wykład informacyjny

wykład problemowy

case study

dyskusja

wycieczka studyjna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

aktywność na zajęciach, kolokwium zaliczeniowe

Recommended reading

1. Cieślikowski K., Rynek turystyki konferencyjnej (t. 1 i 2), Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego, Katowice 2014

2. Davison R., Cope B., Turystyka biznesowa, POT, 2003 

3. Nawrocka E., Istota turystyki biznesowej, stan i czynniki jej rozwoju na przykładzie Wrocławia, "Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu", nr 41, 2013

4. Sidorkiewicz M., Turystyka Biznesowa, Difin, Warszawa, 2011

Further reading

1. Borodako K., Turystyka biznesowa w Krakowie na tle wybranych miast polskich, "Prace Geograficzne", z. 134, 2013

2. Kalinowska-Żeleźnik A., Sidorkiewicz M., Identyfikacja usług wybranych produktów turystyki biznesowej. Ujęcie marketingowe, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 723, 2012

3. Niezgoda A., Markiewicz E., Turystyka biznesowa a turystyka zrównoważona-przykład hotelu w aglomeracji, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu", t. 63, nr 6, 2015

raporty branżowe: https://polfair.pl/ 

Notes


Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 07-06-2021 22:12)