SylabUZ

Generate PDF for this page

Wellness i SPA - course description

General information
Course name Wellness i SPA
Course ID 04.4-WB-TiR2P-F5-WiS-S21
Faculty Faculty of Biological Sciences
Field of study tourism and entertainment
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Agnieszka Gandecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 20 1,33 12 0,8 Credit with grade
Laboratory 10 0,67 6 0,4 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z prozdrowotnymi formami w turystyce zdrowotnej - uzdrowiskowej, SPA i wellness, medycznej; przedstawienie najnowszych trendów w szeroko pojętej koncepcji zdrowia i well being oraz możliwości rozwoju turystyki organizowanej w celach naprawy, utrzymania oraz poprawy zdrowia i urody; przygotowanie studentów do samodzielnego stworzenia autorskiego projektu obiektu oferującego usługi wellness i SPA. 

Prerequisites

Podstawowa znajomość zagadnień z przedmiotu fizjologia człowieka oraz znajomość podstaw marketingu w turystyce

Scope

1. Wprowadzenie do zagadnień wellness i SPA. Zmiany społeczne i demograficzne na przestrzeni ostatnich lat i ich konsekwencje dla turystyki.

2. Wellness jako styl życia – definicje i filary filozofii, historia pojęcia. Pojęcie SPA i historia kultury kąpielowej Europy.

3. Rodzaje obiektów wellness i SPA. 

4. Ocena i analiza trendów w usługach. Trendy nowych form relaksacji ciała i ducha. 

5. Klient hotelu wellness i SPA  wg kryteriów zaspokajania potrzeb. Tworzenie profilu klienta.

6. Typy zabiegów SPA. Programy SPA i wellness. Zasady tworzenia menu pakiety SPA & wellness.

7. Marketing mix i PR hotelu wellness i SPA. Otoczenie ośrodka SPA i wellness. Metody analizy otoczenia.

8. Pojęcie turystyki zdrowotnej i jej subdyscyplin w kontekście zmian społecznych 

9. Planowanie, koordynacja i kontrola działalności hotelu wellness i SPA. Kompetencje menedżera i style zarządzania w ośrodkach SPA i wellness

10. Dobre praktyki - wycieczka studyjna do obiektu zawierającego w ofercie usługi SPA i wellness

11-14. Projektowanie obiektu SPA i wellness w oparciu o własną koncepcję

15. przedstawienie własnej koncepcji. Dyskusja podsumowująca

Teaching methods

wykład informacyjny z użyciem narzędzi multimedialnych

metoda pokazu,

burza mózgów

dyskusja,

case study

praca w grupie

wizyta studyjna w wybranych SPA – dokonanie charakterystyki działalności obiektu

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywność w trakcie zajęć (udział w dyskusjach), opracowanie i prezentacja projektu SPA, uczestnictwo w wizytach studyjnych w ośrodkach SPA (sporządzenie sprawozdania).

Recommended reading

Sallmann N., Megatrend Wellness & Spa dla rynku usług wolnego czasu i hotelarstwa w XXI wieku, Kraków 2010.

Boruszczak M., Turystyka zdrowotna, Gdańsk 2010.

Corbin B., Welk G., Corbin W., Welk K., Fitness i wellness. Kondycja, sprawność, zdrowie, Poznań 2006.

Abram M., Kosińska A., Ośrodki spa i wellness. Organizacja i funkcjonowanie. Wydawnictwo AWF, Kraków 2016.

Sieroń A., Stanek A., G. Cieślar G., Wellness SPA i Anti-Aging, PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Warszawa, 2017.

Further reading

literatura pojawiająca się na branżowych stronach internetowych wskazywana na bieżąco

Notes


Modified by dr Agnieszka Gandecka (last modification: 09-06-2021 16:07)