SylabUZ

Generate PDF for this page

English 4 - course description

General information
Course name English 4
Course ID 09.0-WK-MATP-JA4-L-S14_pNadGen83JS4
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Grażyna Czarkowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Exam

Aim of the course

Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania w języku angielskim. Szersze wykorzystanie funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim w sytuacjach życia codziennego. Opanowanie podstawowych struktur gramatycznych stosowanych do opisywania sytuacji hipotetycznych, wyrażania prawdopodobieństwa, udzielania rad, stosowania strony biernej. Pogłębianie umiejętności pisania formalnych listów i listów elektronicznych. Utrwalanie umiejętności rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz umiejętności prowadzenia rozmowy na różne tematy. Pogłębienie znajomości zasad przedstawiania prezentacji w języku angielskim.

Pogłębienie znajomości elementów języka specjalistycznego – geometria, całkowanie, różniczka, pochodne.

Prerequisites

Znajomość języka na poziomie biegłości B1+  Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Scope

Ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające materiał leksykalno-gramatyczny zawarty w jednostkach lekcyjnych, umożliwiające studentowi opanowanie następujących umiejętności:

  • opisywanie sytuacji hipotetycznych, stosowanie zdań warunkowych dotyczących teraźniejszości, przyszłości i przeszłości (6 godz.)
  • stosowanie zdań czasowych z użyciem when, as soon as, till, before, after (2 godz.)
  • stosowanie czasowników modalnych do wyrażenia prawdopodobieństwa (1 godz.)
  • stosowanie strony biernej (4 godz.)
  • rozumienie dłuższych i skomplikowanych tekstów niespecjalistycznych opisujących sytuacje hipotetyczne lub dotyczące zjawisk życia społecznego (5 godz.)
  • przygotowanie i przedstawienie dłuższej prezentacji w języku angielskim (6 godz.)
  • pogłębianie rozumienia tekstu słuchanego (2 godz.)
  • opanowanie słownictwa specjalistycznego z zakresu geometrii płaszczyzn, analizy matematycznej (2 godz.)
  • rozumienie tekstów specjalistycznych (2 godz.)

Zajęcia prowadzą do uzyskania przez studenta umiejętności i kompetencje w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Teaching methods

Praca w grupach, w parach, z podręcznikiem przy użyciu różnych pomocy dydaktycznych; słuchanie i czytanie ze zrozumieniem, konwersacja, prezentacja, dyskusja, ćwiczenia ustne i pisemne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu.

Recommended reading

  1. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Student’s Book, Oxford University Press 2007.
  2. C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Workbook, Oxford University Press 2007.

Further reading

  1. FCE Use of English by V. Evans.
  2. L. Szkutnik, Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne
  3. i Pedagogiczne.
  4. materiały z Internetu.
  5. R. Murphy English Grammar in Use.

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-05-2021 13:34)