SylabUZ

Generate PDF for this page

Teaching Techniques for Mathematics 2 - course description

General information
Course name Teaching Techniques for Mathematics 2
Course ID 05.2-WK-MATP-DM2-S19
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Alina Szelecka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Opanowanie podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki matematyki związanej z nauczaniem w szkole podstawowej.

Prerequisites

Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego, psychologiczno-pedagogicznego i praktycznego (w ramach przedmiotów realizowanych na III i IV semestrze studiów).

Scope

1.       Matematyka jako przedmiot nauczania w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia. Kompetencje kluczowe i ich kształtowanie. (D.1.W2., D.1.U1., D.1.K1., D.1.W15, D.1.K9.)

2.       Warsztat pracy nauczyciela. Wykorzystanie czasu lekcji przez ucznia i nauczyciela. (D.1.W14.)

3.       Kompetencje merytoryczne, dydaktyczne i wychowawcze nauczyciela. Znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnej w rozwoju zawodowym nauczyciela. (D.1.W4. )

4.       Ewaluacja. Analiza oraz ocena własnej pracy dydaktyczno-wychowawczej. (D.1.W14. )

5.       Animowanie działań edukacyjnych i pracy nad rozwojem ucznia. Indywidualizacja nauczania. (C.W5., D.1.W6., D.1.W7., D.1.K1.)

6.       Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji i uzdolnień uczniów. Dostosowywanie działań pedagogicznych do potrzeb i możliwości ucznia. Wyrównywanie szans edukacyjnych. (C.W5., D.1.W6.)

7.       Kształtowanie u ucznia pozytywnego stosunku do nauki oraz motywacji do uczenia się matematyki. (D.1.W15.)

8.       Rozwijanie aktywności i samodzielności poznawczej uczniów szkoły podstawowej oraz kształtowanie nawyków systematycznego uczenia się i korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu. (D.1.W15., D.1.U7., D.1.K7. , D.1.K8.)

9.       Odpowiedzialne i krytyczne wykorzystywanie mediów cyfrowych. Poszanowanie własności intelektualnej. (D.1.W9., D.1.K4.)

10.   Współpraca nauczyciela z rodzicami (opiekunami prawnymi) uczniów i środowiskiem szkolnym oraz pozaszkolnym. (D.1.W4., D.1.U6., D.1.K2.)

Teaching methods

Pogadanka, praca z książką, dyskusja, metoda problemowa, ćwiczenia.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Na ocenę z przedmiotu składają się punkty otrzymane z: pisemnych referatów i notatek oraz przygotowanych materiałów do zajęć (27 pkt), obecności i aktywności na zajęciach (3 pkt). Pod uwagę brana jest również terminowość wykonywania poszczególnych zadań.

W semestrze można uzyskać maksymalnie 30 punktów, przy czym od 15 pkt - ocena dst, od 18 pkt - ocena dst plus, od 21 pkt - ocena db, od 24 pkt - ocena db plus, od 27 pkt - ocena bdb.

Recommended reading

1.       H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej.

2.       D. Zaremba, Podstawy nauczania matematyki, czyli jak przybliżyć matematykę uczniom.

3.       Informator o egzaminie ósmoklasisty opracowany przez Centralną Komisję Edukacyjną.

4.       Programy nauczania i rozkłady materiału z matematyki w szkole podstawowej.

Further reading

1.       M. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi.

2.       Podręczniki z matematyki do szkoły podstawowej.

3.       Egzaminy ósmoklasisty.

4.       Artykuły z czasopism dydaktycznych oraz Internetu.

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 09-10-2022 08:38)