SylabUZ

Generate PDF for this page

Psychology - course description

General information
Course name Psychology
Course ID 14.4-WK-MATP-Ps-S19
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Mathematics
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Available in specialities Mathematics Education
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Anna Mróz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Credit with grade
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Prezentacja materiału z zakresu psychologii, niezbędnego dla prawidłowej realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych w pracy z dziećmi i młodzieżą, a także dla samodzielnego, refleksyjnego kierowania własnym rozwojem.

Prerequisites

Brak wymagań.

Scope

1.       Procesy spostrzegania: biologiczne podstawy spostrzegania, czynniki wpływające na spostrzeganie. Spostrzeganie społeczne: stereotypy i uprzedzenia. (B.1.W1., B.1.K2.)

2.       Myślenie i rozwiązywanie problemów: rodzaje problemów i strategie ich rozwiązywania. (B.1.W1, B.1.K2.)

3.       Pamięć i uczenie się: rodzaje pamięci, warunki sprzyjające uczeniu się; mimowolne uczenie się (procesy warunkowania i modelowania). (B.1.W1., B.1.W4., B.1.U5.)

4.       Inteligencja. Czynnikowe teorie inteligencji. Teoria wielu inteligencji. Teorie zdolności. (B.1.W1., B.1.U5.)

5.       Temperament: teorie temperamentu dotyczące dzieci i dorosłych; różnice temperamentalne. (B.1.W1., B.1.K2.)

6.       Teorie osobowości: Pięcioczynnikowy Model Osobowości, osobowość w ujęciu psychodynamicznym i humanistycznym. (B.1.W1., B.1.K1.).

7.       Stres: pojęcie stresu i stresorów; przebieg stresu; style radzenia sobie ze stresem. (B.1.W3., B.1.W5., B.1.U7.)

8.       Rozwój psychiczny człowieka w ciągu życia: wybrane teorie rozwoju osobowości; czynniki warunkujące rozwój; rozwój struktur poznawczych; rozwój emocjonalno-społeczny; rozwój moralny i rozwój w sferze duchowej; rozwój zawodowy; wykorzystanie wiedzy z zakresu psychologii rozwoju w sytuacji szkolnej.(B.1.W1., B.1.U1., B.1.K1.)

9.       Elementy psychologii społecznej: komunikowanie społeczne, zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu. (B.1.W3., B.1.U2., B.2.W4.)

Teaching methods

Wykład wspierany prezentacją multimedialną i prezentacją filmów.

Ćwiczenia: metoda tekstu przewodniego, konwersacja, samodzielne rozwiązywanie problemów, gry dydaktyczne, praca w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia: na ocenę z ćwiczeń składa się pozytywna ocena z pisemnego sprawdzianu wiadomości (70%) oraz aktywność podczas ćwiczeń, pozwalająca ocenić stopień osiągnięcia przez studenta odpowiednich umiejętności i kompetencji (30%).

Wykłady: pozytywna ocena z pisemnego sprawdzianu wiadomości.

Ocena końcowa z przedmiotu jest średnią arytmetyczną pozytywnych ocen z ćwiczeń i wykładów.

Recommended reading

1.       Zimbardo Ph., Gerrig R., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 2008.

Further reading

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-05-2021 13:34)