Zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy z zakresu teorii i praktyki pedagogicznej. Doskonalenie umiejętności komunikowania się w procesach edukacyjnych, pracy z grupą. Wzbudzenie refleksji nad współczesnymi problemami pedagogicznymi.
Wymagania wstępne
Opanowanie podstawowych zasad pracy w grupie, (auto) refleksyjne myślenie o procesach uczenia się – nauczania.
Zakres tematyczny
Koncepcje psychologiczne i ich pedagogiczne implikacje. (B.2.W2., B.2.U2.)
Dyskursy edukacyjne i ich pedagogiczne implikacje. (B.2.W1., B.2.U1., B.2.K3.)
Współczesne warunki uczenia się. Zmiana kulturowa i edukacyjna. (B.2.W1., B.2.W4., B.2.U4., B.2.K1.)
Kultura szkoły. (B.2.W1., B.2.W4., B.2.U4., B.2.K1.)
Program ukryty edukacji. (B.2.W1., B.2.W4., B.2.U4., B.2.K1.)
Warunki efektywności pracy dydaktycznej i wychowawczej. (B.2.W4., B.2.W5., B.2.U4., B.2.K1., B.2.K4.)
Od relacji partnerskich do demokracji w klasie szkolnej/grupie/szkole/placówce edukacyjnej/lokalnym środowisku. (B.2.W4., B.2.U5., B2.K2.)
Procesy zachodzące w grupie społecznej/klasie szkolnej. Mechanizmy działania grupy. (B.2.W4., B.2.U5.)
Mechanizmy wpływu społecznego i możliwości ich wykorzystania w pracy wychowawczej i dydaktycznej. (B.2.W5., B.2.W6., B.2.U4., B.2.U6, B.2.U7., B.2.K4.)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.