SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Komputerowe wspomaganie nauczania matematyki |
Kod przedmiotu | 05.9-WK-MATD-KWNM-S18 |
Wydział | Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii |
Kierunek | Matematyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Występuje w specjalnościach | Nauczycielska |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z możliwościami wykorzystania komputerów w realizacji procesu dydaktycznego na lekcjach matematyki na podstawowym i ponadpodstawowym poziomie edukacyjnym.
Podstawowa umiejętność obsługi komputera.
1. Przegląd i zastosowania edukacyjnych programów matematycznych w procesie dydaktycznym. (2h)
2. Przegląd i zastosowanie edukacyjnych portali matematycznych w procesie dydaktycznym. (2h)
3. Myślenie komputacyjne w rozwiązywaniu problemów matematycznych. Algorytmika w nauczaniu matematyki. (4h)
5. Elementy programowania w scratch dla podstawowego poziomu edukacyjnego. (8h)
6. Elementy programowania w python dla ponadpodstawowego poziomu edukacyjnego. (8h)
7. Programy wspomagające pracę nauczyciela: alternatywna - wirtualna - komunikacja z uczniami, efektywne wykorzystanie dziennika elektronicznego, utrwalanie i sprawdzanie wiedzy uczniów, ocena jakości procesu dydaktycznego. (6h)
Ćwiczenia laboratoryjne w pracowni matematycznej.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest systematyczne tworzenie portfolio studenta dotyczącego udziału w zajęciach. Ocenie podlega bieżące monitorowanie portfolio, jego przeglądy z elementami oceny koleżeńskiej, kompletność materiałów w odniesieniu do analizowanych zagadnień podstawy programowej w szkole podstawowej z zakresu algebry, geometrii płaskiej, geometrii przestrzennej, statystyki i rachunku prawdopodobieństwa, zawarcie refleksji wynikających z doświadczeń, organizacja i spójność materiałów.
Zmodyfikowane przez dr Alina Szelecka (ostatnia modyfikacja: 05-05-2021 13:36)