SylabUZ
Course name | Teaching Techniques for Mathematics 3 |
Course ID | 05.3-WK-MATD-DM3-S19 |
Faculty | Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics |
Field of study | Mathematics |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2021/2022 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Available in specialities | Mathematics Education |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Opanowanie przez studentów podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu dydaktyki matematyki związanej z nauczaniem w szkole ponadpodstawowej.
Wiedza i umiejętności z zakresu przygotowania dydaktycznego, psychologiczno-pedagogicznego i praktycznego (w ramach przedmiotów realizowanych na studiach pierwszego stopnia).
1. Ramowe plany nauczania w szkole ponadpodstawowej. (D.1.W1., D.1.U3.)
2. Program nauczania matematyki i rozkład materiału – tworzenie i modyfikacja, analiza, ocena i dobór. (D.1.W3., D.1.U2.)
3. Podstawa programowa, cele kształcenia i treści nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej. (D.1.W1., D.1.U1.)
4. Metody, formy pracy i systemy oceniania w szkole ponadpodstawowej. Wewnątrzszkolne i przedmiotowe (z matematyki) systemy oceniania w szkołach ponadpodstawowych. (C.W6.)
5. Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniów. Ocenianie bieżące, semestralne i roczne. Ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne. Egzamin maturalny. (D.1.W10., D.1.W11. )
6. Kształtowanie kompetencji kluczowych. Rozwijanie predyspozycji i uzdolnień uczniów szkół ponadpodstawowych. (D.1.W2., D.1.U1.)
7. Trudności w uczeniu się w szkole ponadpodstawowej. Dostosowywanie działań pedagogicznych do potrzeb i możliwości ucznia. (D.1.W6., D.1.W13., )
8. Kształtowanie umiejętności praktycznych i społecznych uczniów, w tym umiejętności współpracy w grupie, rozwiązywania problemów i wykorzystywania wiedzy. (D.1.W12., D.1.U5.)
9. Rola i autorytet nauczyciela w szkole ponadpodstawowej. Dostosowywanie sposobu komunikowania się do poziomu rozwoju uczniów. Interakcje między uczniami oraz ucznia i nauczyciela w toku lekcji. (D.1.W4., D.1.U4.)
10. Kształtowanie motywacji do uczenia się matematyki w szkole ponadpodstawowej. (D.1.W4., D.1.W15.)
Pogadanka, praca z książką, dyskusja, metoda problemowa, ćwiczenia.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Na ocenę z przedmiotu składają się punkty otrzymane z: pisemnych referatów, notatek i przygotowanych materiałów do zajęć (27 pkt), obecności i aktywności na zajęciach (3 pkt). Pod uwagę brana jest również terminowość wykonywania poszczególnych zadań.
W semestrze można uzyskać maksymalnie 30 punktów, przy czym od 15 pkt - ocena dst, od 18 pkt - ocena dst plus, od 21 pkt - ocena db, od 24 pkt - ocena db plus, od 27 pkt - ocena bdb.
1. Z. Krygowska, Zarys dydaktyki matematyki.
2. S. Turnau, Wykłady o nauczaniu matematyki.
3. H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej.
4. Podstawa programowa kształcenia w szkole ponadpodstawowej.
5. Informator o egzaminie maturalnym opracowany przez Centralną Komisję Edukacyjną.
6. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej.
1. M. Żylińska, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi.
2. Programy nauczania i rozkłady materiału z matematyki do szkoły ponadpodstawowej.
3. Podręczniki z matematyki do szkoły ponadpodstawowej.
4. Egzaminy maturalne.
5. Artykuły z czasopism dydaktycznych oraz Internetu.
Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 10-10-2022 06:58)