SylabUZ

Generate PDF for this page

English 3 - course description

General information
Course name English 3
Course ID 09.0-WK-IDP-JA3-L-S14_pNadGenYTCRT
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Data Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Grażyna Czarkowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania oraz pisania w języku angielskim. Szersze wykorzystanie funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem angielskim w sytuacjach życia codziennego. Opanowanie podstawowych struktur gramatycznych stosowanych do porównywania przedmiotów, zjawisk, ludzi, wyrażania potrzeby, zakazu, nakazu. Opanowanie sprawności pisania formalnych listów  i listów elektronicznych. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz umiejętności prowadzenia rozmowy na różne tematy. Opanowanie podstawowych elementów prezentacji w języku angielskim. Wprowadzenie elementów języka specjalistycznego stosowanego w logice.

Zajęcia prowadzą do uzyskania przez studenta umiejętności i kompetencje w zakresie znajomości języka angielskiego na poziomie biegłości B1+ Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Prerequisites

Znajomość języka na poziomie biegłości B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Scope

Ćwiczenia powtórzeniowe i utrwalające oraz rozszerzające materiał leksykalno-gramatyczny zawarty w jednostkach lekcyjnych, umożliwiające studentowi opanowanie następujących umiejętności:

·        porównywanie osób, zjawisk (4 godz.)

·        stosowanie czasowników modalnych do wyrażenia nakazu, zakazu (3 godz.)

·        pisanie listów formalnych (4 godz.)

·        poprawne stosowanie form czasownikowych – gerund, infinitive (3 godz.)

·        prowadzenie dłuższych dialogów z wykorzystaniem znanych struktur gramatycznych i leksyki – porównywanie zjawisk, ludzi, wyrażanie zakazu, nakazu (2 godz.)

·        przygotowanie i przedstawienie krótkiej prezentacji w języku angielskim (4 godz.)

·        rozumienie dłuższych i skomplikowanych tekstów niespecjalistycznych (2 godz.)

·        rozumienie ze słuchu dłuższych wypowiedzi (2 godz.)

·        opanowanie słownictwa z dziedziny logiki i teorii zbiorów (4 godz.)

·        rozumienie prostych tekstów specjalistycznych z logiki (2 godz.)

Teaching methods

Praca w grupach, w parach, z podręcznikiem przy użyciu różnych pomocy dydaktycznych;
słuchanie i czytanie ze zrozumieniem, konwersacja, prezentacja, dyskusja, ćwiczenia ustne i pisemne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie pozytywnych ocen z kolokwiów i testów obejmujących zakres tematyczny zajęć, prezentacja pracy własnej na zajęciach, udział w dyskusjach, prowadzenie dialogu, przedstawienie prezentacji.

Recommended reading

1.      C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Student’s Book, Oxford University Press 2007

2.      C. Oxenden, V. Latham-Koenig, P. Seligson, New English File Workbook, Oxford University Press 2007

Further reading

1.      FCE Use of English by V. Evans

2.      L. Szkutnik, Materiały do czytania – Mathematics, Physics, Chemistry, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne

3.      materiały z Internetu

4.      R. Murphy English Grammar in Use.

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-05-2021 13:03)