SylabUZ

Generate PDF for this page

Object-oriented Programming 2 - course description

General information
Course name Object-oriented Programming 2
Course ID 11.3-WK-IDP-PO2-P-S14_pNadGenKJCFI
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Data Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Janusz Jabłoński
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Project 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest wypracowanie u studentów umiejętności samodzielnego specyfikowania, projektowania i implementowania funkcjonalności związanych z efektywnym wykorzystaniem i przetwarzaniem danych (różne dziedziny do wyboru: wspomaganie zarządzania, controling, logistyka, marketing, kryptografia ...) Po ukończeniu kursu student powinien umieć zaproponować model rozwiązania problemu i bazę danych, udokumentować podjęte decyzje projektowe oraz zaimplementować rozwiązanie w języku programowania obiektowego rozwiązanie (CASE Eclipse).Celem przedmiotu jest wypracowanie u studentów umiejętności samodzielnego specyfikowania, projektowania i implementowania funkcjonalności związanych z efektywnym wykorzystaniem i przetwarzaniem danych (różne dziedziny do wyboru: wspomaganie zarządzania, controling, logistyka, marketing, kryptografia ...) Po ukończeniu kursu student powinien umieć zaproponować model rozwiązania problemu i bazę danych, udokumentować podjęte decyzje projektowe oraz zaimplementować rozwiązanie w języku programowania obiektowego rozwiązanie (CASE Eclipse).

Prerequisites

Student powinien zaliczyć: Programowanie obiektowe 1

Scope

·        Wykorzystanie UML w realizacji projektów informatycznych.

·        Podejście procesowe i programowanie obiektowe.

·        Wykorzystanie interfejsów w JAVA.

·        Wykorzystanie wzorców projektowych i baz danych.

·        Wykorzystania GUI w programowaniu interfejsu użytkownika.

Teaching methods

Zajęcia projektowe polegają na zasadzie pogadanki z przeglądem przykładów implementacji wybranych funkcjonalności dla wybranej dziedziny problemu oraz przygotowaniu projektu oraz implementacji aplikacji o zróżnicowanej funkcjonalności z wykorzystaniem prostej bazy danych do przechowywania danych z obiektów. Jako środowisko realizacji projektu proponowane jest wykorzystanie CASE-Eclipse z dodatkowymi niezbędnymi "Plugins".- komponentami i pakietami oprogramowania.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Udział w zajęciach jest obowiązkowy.

Ocena na podstawie dokumentacji i implementacji dotyczących proponowanego rozwiązania dla zadanych funkcjonalności systemu w tym projekt proponowanego rozwiązania (40%) oraz implementacji i weryfikacji poprawności rozwiązania zadanego problemu (60%). Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie przynajmniej połowy punktów procentowych dla każdego ze składników.

Recommended reading

  1. G. Cornell, C. Horstmann, ,Java Podstawy, Helion, Gliwice, 2008.
  2. B. Meyer, Programowanie Zorientowane Obiektowo, Helion, Gliwice, 2005.
  3. E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides, Wzorce projektowe, Helion, Gliwice, 2010.
  4. J. Schmuller, UML w Kropelce, Helion, 2003.
  5. G. Horstmann, G. Cornell, Core Java, Vol. 2: Advanced Features, Prentice Hall, England 2008.

Further reading

  1. G. Ian, Metody Obiektowe w Praktyce, WNT, Warszawa, 2004.
  2. A. Bochenek, Eclipse, Biblioteka SWT, PWN Warszawa, 2008.

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-05-2021 13:03)