SylabUZ

Generate PDF for this page

Creating Analytical Tools in R - course description

General information
Course name Creating Analytical Tools in R
Course ID 11.2-WK-IDP-TNAR-P-S14_pNadGen3FAB6
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Data Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 3
Available in specialities Modeling and Data Analysis
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jacek Bojarski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Project 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu Tworzenie narzędzi analitycznych w R jest zapoznanie studentów z metodami definiowania pakietów statystycznych łączących w sobie funkcjonalność i łatwość użytkowania. Zajęcia prowadzone będą w oparciu o program R. Po ukończeniu kursu student powinien być przygotowany do samodzielnego zaprojektowania i realizacji pakietu statystycznego dla określonych potrzeb zleceniodawcy, zawierającego: obliczenia i analizy statystyczne, generowanie raportów oraz interfejs graficzny.

Prerequisites

Student powinien zaliczyć przedmioty: Analiza danych statystycznych, Algorytmy i struktury danych 1, Algorytmy i struktury danych 2.

Scope

1.    Definiowanie funkcji. Tworzenie pakietów obliczeniowych.

2.    Grafika komputerowa na użytek analiz statystycznych.

3.    Dynamiczne tworzenie raportów.

4.    Graficzny interfejs (GUI), TclTk.

Teaching methods

Projekt prowadzony w formie audytoryjnej, w ramach którego studenci wykonują podzadania projektowe przy wykorzystaniu programu R.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Udział w zajęciach jest obowiązkowy.

Sprawdzanie stopnia przygotowania studentów oraz ich aktywności w trakcie projektu.

Zadania projektowe o zróżnicowanym poziomie trudności, pozwalające na ocenę czy student osiągnął efekty kształcenia w stopniu minimalnym.

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena za wykonane zadania projektowe (40%) oraz ocena z wykonanego projektu (60%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena z projektu.

Recommended reading

1.    R Core Team, R: A Language and Environment for Statistical Computing, R Foundation for Statistical Computing, Vienna, Austria, 2012, http://www.R-project.org.

2.    R Core Team, Write R Expressions, 2012, http://www.R-project.org.

3.    R Core Team, R Language Definition, 2012, http://www.R-project.org.

4.    Tcl/Tk, 2012, http://www.tcl.tk.

Further reading

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-05-2021 13:03)