SylabUZ

Generate PDF for this page

Physical Education 2 - course description

General information
Course name Physical Education 2
Course ID 16.1-WK-IDP-WychFiz2-S17
Faculty Faculty of Mathematics, Computer Science and Econometrics
Field of study Data Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 0
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Tomasz Grzybowski
  • mgr Ryszard Wyder
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Credit

Aim of the course

Rozwijanie zainteresowań związanych ze sportem i rekreacją ruchową. Kształtowanie umiejętności zaspokajania potrzeb związanych z ruchem, sprawnością fizyczną oraz dbałością o własne zdrowie.

Prerequisites

Nie ma wymagań.

Scope

Edukacja prozdrowotna poprzez wychowanie fizyczne i sport. Ogólna charakterystyka i podstawowe przepisy wybranych dyscyplin sportowych. Praktyczne umiejętności z zakresu wybranych dyscyplin sportowych.

W przypadku standardowego poziomu sprawności fizycznej:

- aqua aerobic,

- fitness,

- koszykówka,

- kulturystyka,

- nordic walking,

- piłka nożna,

- pływanie,

- siatkówka,

- zajęcia ogólnorozwojowe.

W przypadku obniżonego poziomu sprawności fizycznej:

- boccia,

- gry sportowe,

- pływanie,

- rehabilitacja,

- zajęcia ogólnorozwojowe na siłowni.

Szczegółowe informacje o zakresie tematycznym, efektach kształcenia, metodach weryfikacji i warunkach zaliczenia w poszczególnych dyscyplinach sportu zawarte są w „Katalogu zajęć dydaktycznych SWFiS Uniwersytetu Zielonogórskiego”.

Teaching methods

Pogadanka, dyskusja, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą zaliczenia przedmiotu jest aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz

w przypadku poziomu standardowego sprawności fizycznej – ocena sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych studenta przy zastosowaniu standardowych testów określających poziom rozwoju motorycznego i umiejętności technicznych,

w przypadku obniżonego poziomu sprawności fizycznej – ocena znajomości przez studenta metod diagnozy stanu zdrowia i sprawności fizycznej oraz umiejętności zastosowania ćwiczeń fizycznych dla usprawniania dysfunkcji ruchowych, fizjologicznych i morfologicznych za pomocą indywidualnych (w zależności od rodzaju niepełnosprawności) wskaźników funkcji organizmu.

Recommended reading

1.      Bondarowicz M., Zabawy i gry ruchowe w zajęciach sportowych, Warszawa 2002.

2.      Huciński T., Kisiel E., Szkolenie dzieci i młodzieży w koszykówce, Warszawa 2008.

3.      Karpiński R., Karpińska M., Pływanie sportowe korekcyjne rekreacyjne, Katowice 2011.

4.      Kosmol A., Teoria i praktyka sportu niepełnosprawnych, Warszawa 2008.

5.      Stefaniak T., Atlas uniwersalnych ćwiczeń siłowych, Wrocław 2002.

6.      Talaga J., ABC Młodego piłkarza. Nauczanie techniki, Warszawa 2006.

7.      Uzarowicz J., Siatkówka. Co jest grane? Wrocław 2005.

8.      Woynarowska B., Edukacja zdrowotna. Podręcznik akademicki, Warszawa 2010.

9.      Wołyniec J., Przepisy gier sportowych w zakresie podstawowym, Wrocław 2006.

Further reading

Notes


Modified by dr Alina Szelecka (last modification: 05-05-2021 13:03)