SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Kapitał relacyjny w logistyce |
Kod przedmiotu | 04.9-WZ-LogD-KRwL |
Wydział | Wydział Ekonomii i Zarządzania |
Kierunek | Logistyka |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2021/2022 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Celem nauczania przedmiotu jest poznanie istoty i zasad kształtowania kapitału relacyjnego przedsiębiorstwa z uwzględnieniem procesów logistycznych w działalności różnych organizacji. Pomiar i analiza uzyskiwanych wartości z zarządzania kapitałem relacyjnym.
Podstawy logistyki, Zarządzanie.
W ramach prowadzonych wykładów: Istota i czynniki kształtujące kapitał relacyjny przedsiębiorstwa. Elementy modelu kapitału relacyjnego i zależności między nimi. Uwarunkowania zarządzania kapitałem relacyjnym. Rola kompetencji relacyjnych w budowaniu partnerskich relacji. Kapitał relacyjny jako składowa kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa. Wpływ kapitału relacyjnego na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Pomiar i analiza uzyskiwanych wartości z zarządzania kapitałem relacyjnym.
W ramach prowadzonych ćwiczeń: analiza relacji wewnątrzorganziacyjnych i międzyorganizacyjnych (B2B i B2C). Korzyści i bariery z zarządzania relacjami. Wykorzystanie składowych kapitału intelektualnego (kapitał ludzki, kapitał relacyjny, kapitał strukturalny) do tworzenia wartość dla interesariuszy. Cele strategiczne, działania operacyjne, wskaźniki oceny i potencjalne korzyści z kształtowania relacji. Uzyskiwanie wartości z partnerskich relacji i kapitału relacyjnego.
Wykład konwencjonalny, metoda podająca, prezentacja danych i informacji, prezentacja multimedialna, komunikacja interaktywna, analiza studium przypadku, projektowanie rozwiązań, praca w zespołach zadaniowych, metoda projektów, prezentacja, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład – zaliczenie z oceną, ćwiczenia – zaliczenie z oceną. Zaliczenie z wykładu w formie pisemnej - odpowiedź na trzy pytania z zagadnień obowiązujących. Zagadnienia podane zostaną studentom miesiąc przed terminem zaliczenia. Zaliczenie ćwiczeń: na ocenę z ćwiczeń składa się ocena z projektu (60%), oceny za ćwiczenia – minimum 2 ćwiczenia (40%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń (50%) i wykładu (50%).
1. Blińska - Reformat K. (red.), (2009), Relacje podmiotów rynkowych w warunkach zmian, Wydawnictwo Placet, Warszawa.
2. Danielak W. (2015), Wykorzystanie kapitału ludzkiego, strukturalnego i relacyjnego w budowaniu wartościowych relacji z interesariuszami przedsiębiorstwa, W: Determinanty rozwoju Polski : rynek pracy i demografia: IX Kongres Ekonomistów Polskich / red. nauk. E. Kwiatkowski, B. Liberda, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 347-358.
3. Niemczyk J., Stańczyk-Hugiet E., Jasiński B. (red.), (2012), Sieci międzyorganizacyjne. Współczesne wyzwanie dla teorii i praktyki zarządzania, Wydawnictwo Beck. Warszawa
4. Prajogo D., Mena C. and Chowdhury M. (2021), The role of strategic collaborations and relational capital in enhancing product performance – a moderated-mediated model, “International Journal of Operations & Production Management”, Vol. 41 No. 3, pp. 206-226. https://doi.org/10.1108/IJOPM-05-2020-0256.
5. Saikouk T., Fattam N., Angappa G. and Hamdi, A. (2021), The interplay between inter-personal and inter-organizational relationships in coordinating supply chain activities, “The International Journal of Logistics Management”. https://doi.org/10.1108/IJLM-11-2020-0443.
Zmodyfikowane przez dr Paweł Szudra (ostatnia modyfikacja: 01-07-2021 20:35)